کشاورزی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | gold-flower

نتایج مندرج در گزارش آزمایشگاه را کارشناسان کشاورزی و زراعت تفسیر مینمایند. اگر قبلا گیاهی در زمین کشت نشده باشد نتیجه تفسیر این خواهد بود که چه گیاهانی برای کشت در زمین مناسب هستند. اگر قبلا گیاهی کاشته شده باشد یا کارفرمایان به دنبال کاشت گیاه خاصی باشند تفسیر آزمایش این خواهد بود که با توجه به نیاز کودی آن گیاه، افزودن چه کودی در چه دوره زمانی مناسب خواهد بود. میزان آهن مورد نیاز در خاک بستگی به نوع گیاهی که کشت شده و روش کاشت متفاوت است اما بهتر است میزان آهن موجود در خاک بین بازه ۱۰ تا ۱۵ ppm باشد.

http://ahwaz-music.ir

در دسته بندی های رایج معمولا سه عنصر ازت( نیتروژن)، فسفر و پتاسیم در درجه اول اهمیت قرار دارند که به آنها اصطلاحا عناصر ماکرو گفته میشود چون گیاه به مقادیر زیادی از آنها نیاز دارد. در مرحله بعد عناصر گوگرد، کلسیم،منیزیم مورد نیاز گیاهان هستند و در مرحله آخر عناصر ریز مغذی یا میکرو مثل آهن، منگنز، روی، بر، مولیبدن و مس. کلر و کبالت و سیلیسیم قرار دارند که میزان مجله خبری گل و گیاه نیاز گیاهان به آنها بسیار اندک هست اما اگر همان مقدار اندک نباشد رشد و ثمر دهی گیاه دچار اختلال خواهد شد. برای آگاهی از مقدار بهینه عناصری چون پتاسیم ، بور میتوانید به صفحات مربوطه مراجعه فرمایید. برای نمونه برداری و انجام آزمایش خاک، زمان مناسب اواخر فصل پاییز و اوایل فصل بهار است. اول به این دلیل که در این دوران فعالیتهای کشاورزی محدود و اندک است.

  • خاک مناسب برای کاشتن درخت هلو خاکی است که قابلیت نفوذ بالایی داشته باشد.
  • دیواره ی چاله را به ضحامت 3 سانتی متر می خراشیم، با بیل تمام خاک را به آرامی بر میداریم و در یک سطل می ریزیم ( دقت کنید که فقط خاک خراشیده شده را داخل سطل ریخته شود ).
  • چمنها به خاکهایی که مواد کمپوست شده، کود و مواد افزودنی ترکیب شده اند، نیاز دارند.
  • اهمیت خاک کشت در رشد گیاهان بسیار موثر است و در واقع خاک پایه اصلی در کشاورزی محسوب می شود.

قبل از همه ریشه گیاهان، باکتری‌ها، قارچها، کرم‌ها و بالاخره حلزون‌ها در این تغییرات شرکت دارند. بخش آلی خاک را به دو جزء عمده می توان تقسیم نمود؛ بافت های گیاهی و حیوانی. 1- نوع خاک مشخص شده و گیاهان مناسب جهت کشت تعیین میشوند. کمبود این عنصر پیچیدگی و کم شدن رشد سرشاخه ها را پدید می آورد و موجب افزایش بافت چوب پنبه ای در گیاهان می شود. علائم کمبود آن در گیاه به شکل کلروز رگبرگ ها و کاهش رشد شاخه های جوان ظاهر میشود. اگر میزان آهن در خاک کم باشد علائمی مانند کلروز شدن برگ ها در گیاهان دیده می شود.

کنترل خاک مناسب برای رشد گیاه

به همین خاطر است که یک استاندارد خاک واحد برای همه گیاهان بصورت یکسان وجود ندارد. برای مثال جدول زیر مختص درخت پسته است و طبیعتا برای درختان دیگر قابل استناد نیست. تاثیرات کمبود روی به صورت کاهش مقدار فتوسنتز و به این ترتیب کاهش عملکرد محصولات کشاورزی بروز می کند.

روش نمونه گیری آزمایش خاک کشاورزی

به فضاهاي خالي بين ذرات جامد خاك، منافذ يا خلل و فرج مي گويند. خلل و فرج هوا و آب موردنياز ريش هي گياهان را در خود جاي م يدهند. را دو برابر می کند در نتیجه، اندازه درختان به طور معنی داری افزایش می یابد.