پل زدن سنت های کهن و علم مدرن



در چین، کشوری که میزبان بیش از 1700 گونه از حدود 30000 گونه ارکیده در جهان است، صنعت ارکیده شاهد رشد قابل توجهی بوده است که ناشی از پیشرفت علم و فناوری است. مجله Ornamental Plant Research به تازگی مقاله ای مروری با عنوان «صنعت ارکیده چین: دیدگاه های گذشته و آینده» منتشر کرده است.

این بررسی صنعت ارکیده چین را بررسی می‌کند، پیوندهای عمیق فرهنگی آن را با ارکیده‌ها به دوران باستان ردیابی می‌کند و تکامل قابل توجه و پیشرفت‌های مدرن را برجسته می‌کند که چین را به عنوان یک رهبر جهانی در کشت ارکیده، با تاریخی غنی‌شده توسط چهره‌هایی مانند کنفوسیوس و کو یوان، و برجسته می‌کند. ارجحیت برای گونه های خوشبوی Cymbidium.

چین به عنوان یکی از رهبران جهانی در تنوع ارکیده، اهمیت زیادی برای حفاظت از تنوع ارکیده قائل است. با ظهور توالی یابی با توان عملیاتی بالا، بسیاری از نشانگرهای SNP در ارکیده ها کشف شده است. این نشانگرها به مطالعه منشا، تکامل و تنوع ژنتیکی ارکیده ها کمک می کنند.

ژنوم 26 ارکیده در معرض توالی یابی با توان بالا قرار گرفته است و تعداد زیادی از نتایج توالی یابی باعث اکتشاف ژن های کلیدی در ارکیده شده است. پیشرفت قابل توجهی در تحقیقات در مورد الگوهای گل، زمان گلدهی، رنگ گل ها و برگ ها، عطر و مقاومت در برابر بیماری حاصل شده است.

در phys.org بیشتر بخوانید

تاریخ انتشار:

منبع