پاسخ HTA به اطلاعیه Common Charge User

هزینه مشترک کاربر در 30 آوریل 2024 برای جابجایی تجاری محصولات حیوانی، گیاهان و محصولات گیاهی از طریق بندر دوور و یوروتونل معرفی خواهد شد. این توسط دولت بریتانیا در 3 آوریل اعلام شد. جیمز بارنز، رئیس HTA، در اظهار نظر در مورد این اعلامیه گفت:

«در حالی که از انتشار آن استقبال می‌کنیم، اما اعلامیه هزینه مشترک کاربر (CUC) در ساعت یازدهم، ترس ما را از این که تنها در یک ماه آینده، رقابت‌پذیری باغبانی بریتانیا دوباره با افزایش هزینه‌ها بدون هیچ سود مادی آسیب ببیند، تأیید می‌کند. 90 درصد از تولیدکنندگان ما گیاهان را در برخی از مراحل چرخه رشد وارد می‌کنند. تقریباً 100 درصد آنها SME هستند و در تئوری، مشمول 100 درصد چک و هزینه هستند. امروزه آنها تقریباً 0 درصد به حق ارتفاق یا جایگزینی برای استفاده از BCP دسترسی دارند.

“CUC برای هر محموله واجد شرایط بازرسی که از طریق مسیر تنگه کوتاه وارد بریتانیای کبیر می شود، بدون توجه به اینکه آیا محموله در نقطه کنترل مرزی Sevington (BCP) بازرسی می شود یا خیر، هزینه ای دریافت می کند. این هزینه یک هزینه کاربر است و دریافت می شود. با نرخ 29 پوند برای هر خط کالا، سقف 145 پوند به ازای هر اخطار IPAFFS برای همه کالاهای با ریسک بالا و متوسط ​​(یعنی گیاهان، دانه‌ها، پیاز و گل‌های شاخه بریده). بخش ما معمولاً چندین خط کالا در هر محموله دارد، به این معنی که در واقع، مشاغل در بخش ما حداکثر هزینه 145 پوندی را پرداخت خواهند کرد. این یک بار هزینه جدید برای بسیاری خواهد بود که به شدت به SMEها، به ویژه آنهایی که از گروپاژ استفاده می کنند، ضربه می زند. ما اکنون با اعضای خود کار می کنیم تا جزئیات و اثرات آن را درک کنیم. در زمان مناسب، ما انتظار داریم که اپراتورهای بندری که BCPهای تجاری را اجرا می کنند، که منتظر این اطلاعیه بودند، ببینیم تا اطلاعات بیشتری در مورد هزینه های خود به اشتراک بگذارند.

“در حالی که ما بالاخره سرفصل های CUC را داریم، ما منتظر جزئیات و راهنمایی های بیشتر هستیم. این سیاست که بدون یک سال کامل از مجموعه داده های قوی برای تعیین محاسبات واقعی بازیابی هزینه ها توسعه یافته است، سیاستی است که به نظر می رسد چنین است. در بهترین حالت در پشت یک پاکت ساخته شده است. هر کسی که فصول و اصول اولیه طبیعت را درک کند، می داند که چه چیزی و چه مقدار واردات ما در طول سال متفاوت است، از این رو مجموعه داده های سالانه که این سیاست را بر اساس آن قرار می دهد، حیاتی است. بخشي كه انتظار دارد بالاترين استفاده كننده از BCPها باشد، كه اكثريت آنها SMEهايي هستند كه فشارهاي هزينه بيشتري را تجربه كرده اند.

CUC اگرچه حیاتی است، اما تنها بخشی از اره منبت کاری اره مویی تغییرات مرزی آوریل است، معمایی که هنوز حل نشده است. BCPها توانایی تحمل بسیاری از بارهای ما را ندارند، چه برسد به حجم، و ما هیچ نداریم. جزئیات در مورد رویکرد به اصطلاح عملگرایانه رویکرد عملگرا فاقد هرگونه جزئیات عمومی یا ارتباطی است که اطمینان یا اطمینان حاصل کند که فقدان ظرفیت یا توانایی BCPها برای رسیدگی به کارخانه ها صدمات جبران ناپذیری به صنعت آسیب دیده توسط افزایش هزینه های فوق العاده در بهار امسال وارد نمی کند. این اعلامیه CUC و تغییرات مرزی در بدترین زمان صورت می‌گیرد. این هزینه‌ها بدون شک هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، به طور بالقوه انتخاب مصرف‌کننده را کاهش می‌دهد، و احتمال خالی بودن قفسه‌ها را افزایش می‌دهد، در نتیجه بر تنوع زیستی و برآوردن اهداف زیست‌محیطی کشور ما تأثیر می‌گذارد.»

جزئیات بیشتر در وب سایت دولت موجود است: https://www.gov.uk/guidance/common-user-charge-rates-and-eligibility

برای اطلاعات بیشتر:
انجمن صنفی باغبانی
www.the-hta.org.uk

منبع