همه چیز در مورد آزمایش خاک کشاورزی + تفسیر آزمایش خاک | gold-flower

میلیونها سال است در طبیعت گیاهان رشو و نمو میکنند بدون آنکه کسی به آنها کود بدهد یا خاک محل رشد آنها را آزمایش کند! چه تغییراتی رخ داده که هم اکنون کشاورزان مجبور شده اند خاک را آزمایش نمایند و به گیاهان کاشته شده کود بدهد؟ دلیل کاملاً واضح است. در وضعیت کنونی، گیاهانی خاص، بصورت انبوه در مزارع کاشته میشوند. سپس همین گیاهان یا میوه های آنها بصورت کامل برداشت شده و به مناطق دیگر منتقل میشوند.

  • در حالت اشباع تمامی منافذ موجود در خاک از آب پر شده و هیچ هوایی در خاک وجود ندارد.
  • نمونه هارا جداگانه در جایی برای خشک شدن پهن کنید که وزش باد و گردوغبار نباشد.
  • براساس یکی از این اهداف ایران باید تا 2020 میلادی مساحت زمین های محافظت شده خود را به 17 درصد برساند.
  • جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، هم مرز بودن با عراق و اقلیم کردستان، زمینه زیاد گردشگری، طبیعت زیبا و زیرساخت های مناسب را از مزیت های استان کرمانشاه برشمرد و خواستار معرفی زمینه های مغفول استان شد.
  • میوه ها و سبزیجات موجود در خاک می توانند به مدیریت رطوبت کمک کنند تا باغ شما از آبیاری بیش از حد یا کم آبی محافظت کند.
  • متر، بافت یکنواخت و زهکشی خوب در لایه های تحتانی، عمق آب زیرزمینی پایین تر از 150 سانتی متر در تمام طول سال، مناسب ترین خاکها برای کشت مرکبات هستند.

مهمترین عناصر کم مقدار عبارتند از آهن، بور، مس، منگنز، مولیبدن و روی. کمپوست زمانی بالغ یا کامل (آماده برای استفاده) است که روی هم انباشته شده و فشرده شده باشند، بتواند به راحتی نیز از هم جدا شود. الیاف گیاه باید همچنان در کمپوست قابل مشاهده باشند، اما کمپوست بیشتر باید همگن و یکدست باشد. درحال حاضر رشد بیابان ها به خصوص در ایران و منطقه MENAبه یک نگرانی بین المللی تبدیل شده است. بهترین انواع ساختمان خاک دانه ای ریز تا کمی درشت و مکعبی کوچک و بدترین نوع ساختمان بشقابی و استوانه ای خواهد بود. سیلت ها ذرات بسیار کوچکی هستند که به راحتی توسط چشم دیده نمی شوند مانند برگ هایی که پس از لمس کردن آن ها مقدار کمی از آن ها باقی می ماند.

به عنوان مثال، یک خاک کشاورزی مناسب بسته به نوع گیاه می‌تواند خشک یا تر باشد. PH خاک نیز متناسب با انواع گیاهانی که در آن پرورش می‌دهید، ممکن است بالا، متوسط یا پایین باشد. برخی خاک‌ها به علت pH پایین مجله خبری گل و گیاه حالت اسیدی دارند، برخی خنثی هستند و سایر خاک‌ها ممکن است به علت pH بالا، شرایط قلیایی به خود بگیرند. خاک کشاورزی بستری از مواد مغذی آلی و غیرآلی‌ است که می‌بایست برای رشد گیاه در دسترس آن قرار بگیرد.

خاک کشاورزی باید چگونه باشد؟

حد دوم حالت ظرفیت زراعی می باشد؛ یعنی آب به اندازه مناسب در دسترس گیاه قرار دارد. در این حالت منافذ خاک به طور متناسب از آب و هوا پر شده اند. در واقع هدایت الکترونیکی خاک نشان می دهد که چه میزان از یون های مختلف در خاک حل شدند و شوری خاک را تشکیل داده اند. هر چقدر شوری خاک بیشتر باشد خاک برای کشت گیاهان نامناسب تر است. شکل آلی آن هم در کودهای دامی پوسیده، خون خشک و برگ پوسیده موجود است.

http://ahwaz-music.ir

مقدار آن بین 0.1 تا ۳ گرم در کیلوگرم خاک متفاوت می‌باشد. فسفر در گیاه در انتقال انرژی تأثیر زیادی دارد و یکی از عناصر موجود در ساختار پروتئین‌ها می‌باشد. با گذشت زمان، PH خاك به تدريج به سطوح معمولي خود بازگردانده مي شود كه عمدتا توسط نوع مواد معدني در منطقه شما مشخص مي شود.

استفاده از خدمات مشاوره باغبانی برای تفسیر نتیجه آزمایش خاک