همه چیز در مورد آزمایش خاک کشاورزی + تفسیر آزمایش خاک | gold-flower

به طور معمول کشاورزان برای این منظور به سراغ آزمایشگاه های آب و خاک جهاد کشاورزی کرج و تهران می روند. برخی دیگر نیز از طریق سامانه آزمایشگاه موسسه تحقیقات خاک و آب اقدام به پیدا کردن بهترین مرکز برای این منظور می کنند. اما به طور کل باید بدانید بهترین آزمایشگاه خاک شناسی باید همه آنچه در ادامه گفته می شود را در نتیجه آزمایش به شما تحویل دهد. هر خاکی میزان خاصی از مواد مغذی، بافت مخصوص به خود و میزان شوری و پی اچ متفاوتی دارد. با دریافت نتیجه می توانیم بهترین کودهای شیمیاییرا برای گیاه خود انتخاب کنیم. مناسب برای درختچه ها، گیاهان بالارونده، علف ها، گیاهان چند ساله و درختان دوستدار رطوبت مانند بید می باشد.

• در خاک هایی که بافت های رسی دارند در اوایل زمستان مقدار پتاسیم و عناصر اولیه بهتر نشان داده میشود. برای باغبانی خانگی، از یک راهنمای برای تناوب زراعی محصولات استفاده کنید. برای کشاورزی، با توجه به برنامه های مختلف تناوب زراعی و بسته به محصولات موجود، با یک کشاورز مجله خبری گل و گیاه محلی با تجربه یا اداره ترویج کشاورزی مشورت کنید. ذرت شیرین، چغندر، اسفناج و کلم از جمله سبزیجاتی هستند که در این نوع soli بیشتر رشد می کنند. پیشنهاد می شود در این نوع خاک کشاورزان از کود هایی برای متعادل سازی pH استفاده نمایند زیرا امکان قلیایی شدن زمین وجود دارد.

سبد خرید

بهترین روش برای اصلاح این خاک اضافه کردن مواد آلی برای بهبود مواد مغذی و نگه داشتن اب است. خاک نامناسب به دلیل لقاح نامناسب، کاشت محصولات خاص و کاهش میزان آب و یا باران زیاد باشد. خشکسالی و تجزیه مواد مغذی مانند نیتروژن ، فسفر، بور و پتاسیم سبب می شود که ریشه گیاهان دچار مشکل شود. سیل و بارش باران هم سبب شسته شدن و خروج مواد مغذی از خاک می شود و کیفیت خاک را پایین می اورد. خاکی که حداقل دارای بیست درصد ماده آلی باشد خاک های الی گفته می شود.

کشاورزی

حجم فضای بین ذرات جامد خاك تابعی از بافت و ساختمان خاك می باشد. با این كه وزن مخصوص حقیقی خاك حدوداً ثابت (۶۵/۲ گرم بر سانتی متر مكعب) است، اما وزن مخصوص ظاهری خاك ها به بافت و ساختمان خاك بستگی دارد. خاک در واقع اساس و بنیان کشاورزی است و به مجموعه ذرات و اجسام طبیعی گفته می شود که پوسته خارجی زمین را پوشانده و شرایط لازم برای رشد و نمو گیاهان زارعی را داشته باشد. استفاده بی رویه و نامناسب از کودهای شیمیایی باعث آلودگی خاک و آب می شود.

  • حتما از مطالب سایت استفاده کنید سعی ما بر این است که مطالب به روز و کاربردی رو به شما ارایه دهیم.
  • از انواع خاک آلی می توان به پیت ماس ، کوکوپیت ، خاک برگ اشاره کرد.
  • ارزیابی تحمل به شوری ژنوتیپهای مختلف مرکبات می تواند بر اساس نتایج آزمون برگ برای غلظت یون های کلر و سدیم در برگ باشد.
با داشتن مقدار هر یک از ذرات خاک به وسیله مثلث بافت خاک، نوع بافت خاک از نظر خاک شناسی تعیین می شود. به خاکهایی گفته میشود که دارای آهک و از نظر کلسیم غنی باشد. بیشتر خاک های رسی با مقدار آهک بیشتر از ۱۵% ، خاک های آهکی گفته میشوند. در بعضی موارد خاکهایی که کمبود کلسیم دارند، را میتوان با خاک های آهکی اصلاح کرد. هوا همراه با آب در حفره های خاک‌ ها وجود دارد که البته این هوا از ضروریات رشد و نمو گیاهان و ادامه حیات حیوانات می‌باشد. مقدار اکسیژنی که در هوای موجود در خاک وجود دارد از دی اکسید کربن کمتر است.

http://ahwaz-music.ir