همه چیز در مورد آزمایش خاک کشاورزی + تفسیر آزمایش خاک | gold-flower

این پارامتر در آزمایش خاک کشاورزی میزان آهک و کربنات های موجود در خاک را نشان میدهد. به طور کلی وجود حداکثر ۳ درصد آهک در خاک قابل تحمل برای گیاهان است و فوایدی مثل بهبود ساختار مجله خبری گل و گیاه خاک، تنظیم ph در خاک های که اسیدی هستند را هم دارد؛ بیشتر از این مقدار مانعی برای رشد به وجود می آورد. این بخش فیزیک خاک را باتوجه به آزمایش خاک کشاورزی شما مشخص می کند.

  • فعالان این روش، معتقدند این تکنیک طبیعی تر و کمتر تهاجمی بوده و برای بهبود و اصلاح خاک مناسب است، هر چند که نتایج کلی ممکن است سال ها طول بکشد تا بدست آیند و در این بین مواد ارگانیک فراوانی نیز استفاده می شود.
  • هم چنین از کوکوپیت برای نگهداری آب و هوای داخل خاک برای ریشه گیاهان استفاده می‌کنند.
  • این خاک برای گیاهان بالارونده، بامبو، گیاهان چند ساله، درختچه ها و بیشتر سبزیجات مناسب اند و می تواند بیشترین تولید را در بین انواع خاک داشته باشند.
  • بافت خاک بر میزان نگهداری آب در خاک (بعد از زهکشی تقلی) و سرعت تخلیه آب از خاک تاثیر زیادی دارد.
  • هرچه قابلیت نفوذ آب و مواد معدنی در قشرهای زیرین خاکی که در آن درخت گلابی کاشته شده است، بیشتر باشد، کیفیت باربری درخت بالاتر و بهتر خواهد بود.

ایران از نخستین کشورهایی در جهان است که در آن کشاورزی و زراعت آغاز شده است. دشت آبرفتی (جلگه) رودخانه سفیدرود در شمال و دشت مغان در شمال غرب و دشت (جلگه) رودهای کارون، دز و کرخه در خوزستان دارای گستره خاک حاصلخیزتری در برابر دیگر پهنه های کشاورزی در ایران به شمار می روند. به طور کلی خاک فوق ، ماده ای ایده ال برای تمام کشاورزان است بدلیل اینکه پر از مواد مغذی و مواد الی تجزیه شده مورد نیاز برای گیاه و خاکی نرم و مناسب برای کشت است.

خاک مناسب درخت گلابی

به طور معمول کشاورزان برای این منظور به سراغ آزمایشگاه های آب و خاک جهاد کشاورزی کرج و تهران می روند. برخی دیگر نیز از طریق سامانه آزمایشگاه موسسه تحقیقات خاک و آب اقدام به پیدا کردن بهترین مرکز برای این منظور می کنند. اما به طور کل باید بدانید بهترین آزمایشگاه خاک شناسی باید همه آنچه در ادامه گفته می شود را در نتیجه آزمایش به شما تحویل دهد. هر خاکی میزان خاصی از مواد مغذی، بافت مخصوص به خود و میزان شوری و پی اچ متفاوتی دارد. با دریافت نتیجه می توانیم بهترین کودهای شیمیاییرا برای گیاه خود انتخاب کنیم. مناسب برای درختچه ها، گیاهان بالارونده، علف ها، گیاهان چند ساله و درختان دوستدار رطوبت مانند بید می باشد.

طرز نگه داری از گیاه كروتون

حجم فضای بین ذرات جامد خاك تابعی از بافت و ساختمان خاك می باشد. با این كه وزن مخصوص حقیقی خاك حدوداً ثابت (۶۵/۲ گرم بر سانتی متر مكعب) است، اما وزن مخصوص ظاهری خاك ها به بافت و ساختمان خاك بستگی دارد. خاک در واقع اساس و بنیان کشاورزی است و به مجموعه ذرات و اجسام طبیعی گفته می شود که پوسته خارجی زمین را پوشانده و شرایط لازم برای رشد و نمو گیاهان زارعی را داشته باشد. استفاده بی رویه و نامناسب از کودهای شیمیایی باعث آلودگی خاک و آب می شود.

خاک کشاورزی باید چگونه باشد؟

با داشتن مقدار هر یک از ذرات خاک به وسیله مثلث بافت خاک، نوع بافت خاک از نظر خاک شناسی تعیین می شود. به خاکهایی گفته میشود که دارای آهک و از نظر کلسیم غنی باشد. بیشتر خاک های رسی با مقدار آهک بیشتر از ۱۵% ، خاک های آهکی گفته میشوند. در بعضی موارد خاکهایی که کمبود کلسیم دارند، را میتوان با خاک های آهکی اصلاح کرد. هوا همراه با آب در حفره های خاک‌ ها وجود دارد که البته این هوا از ضروریات رشد و نمو گیاهان و ادامه حیات حیوانات می‌باشد. مقدار اکسیژنی که در هوای موجود در خاک وجود دارد از دی اکسید کربن کمتر است.

http://ahwaz-music.ir