«هزینه‌های واردات جدید دولت بریتانیا محصولات تازه و صنعت گل را فلج می‌کند».

در اقدامی که توسط نایجل جنی، مدیر اجرایی کنسرسیوم تولید تازه (FPC) به عنوان “مالیات نازک بر صنعت” نامگذاری شده است، دولت بریتانیا هزینه های مشترک کاربر (CUCs) جدیدی را اعمال کرده است که تهدیدی برای فلج کردن شرکت های کوچک و متوسط ​​است. شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs) در بخش محصولات تازه و گیاهی. این اتهامات که به عنوان بخشی از کنترل‌های مرزی پس از برگزیت معرفی شده‌اند، قرار است میلیون‌ها هزینه اضافی به این صنعت اضافه کند و در عین حال قیمت‌ها را برای خانواده‌ها افزایش دهد.

کارشناسان صنعت پیش‌بینی می‌کنند که این امر 200 میلیون پوند به هزینه‌های زنجیره تامین محصولات تازه اضافه می‌کند، که ضربه‌ای فلج‌کننده به بخشی است که در حال حاضر با چالش‌های بی‌سابقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

جنی با فوریت شدید گفت: “این صرفاً هزینه ای قابل کنترل برای اعضای ما نیست.” “این هزینه های گزاف تحمیل شده توسط دولت خودمان نشان دهنده مالیات مستقیم بر مشاغل است. این اقدامی است که بدون شک اعتماد زنجیره تامین را از بین می برد و در حال حاضر صادرکنندگان اتحادیه اروپا را تشویق می کند.[1] در تعهد خود برای تامین بازار بریتانیا تجدید نظر کنند.

دولت تلاش کرده است که این تاثیر را کم اهمیت جلوه دهد و ادعا کند که مصرف کنندگان شاهد افزایش ناچیز قیمت ها خواهند بود. با این حال، واردکنندگان و خرده فروشان نسبت به تاخیرهای آبشاری، اختلالات، و هزینه های مارپیچی هشدار می دهند که به ناچار به خریداران سختگیر منتقل می شود.

جنی توضیح داد: «سیستم CUC به ویژه برای SMEها ویرانگر است. “در حالی که هزینه ها در حال حاضر محدود شده است، آنها همچنان قابل توجه هستند – 145 پوند برای هر محموله ای که از طریق بندر دوور یا یوروتونل به انگلستان می رسد. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما تنها با تعداد کمی از محموله ها که در واقع بازرسی شده اند، هزینه هر بازرسی است. بالن به مبلغ مضحک 5 هزار پوندی.”

(100 محموله x 145 = 14500 پوند @ 3% سطح بازرسی فیزیکی، این معادل 4833 پوند برای هر بازرسی فیزیکی است). این همچنین چندین هزینه اضافی را که توسط دولت بریتانیا وضع شده است را مستثنی می کند. علاوه بر این، این هزینه با هزینه نقطه کنترل تجاری معمولاً کمتر از 100 پوند برای هر محموله مقایسه می شود که فقط در صورت نیاز به بازرسی فیزیکی قابل پرداخت است.

جنی ادامه داد: «ما برای سال‌ها راه‌حل‌های مدیریت شده در صنعت جایگزین را تبلیغ کرده‌ایم که خدمات بسیار کارآمدتری را به نفع صنعت و مصرف‌کنندگان به طور یکسان ارائه می‌دهد. با این حال، پذیرش و توسعه وضعیت اپراتور مطمئن که به شرکت‌های مسئول اجازه می‌دهد بازرسی‌های خود را مدیریت کنند، هنوز باید آغاز شود.

“در نهایت، ضروری است که بریتانیا به عنوان مقصد انتخابی برای صادرکنندگان بین‌المللی باقی بماند تا محصولات تازه و فوق‌العاده بومی ما را تحسین کنند و انتخاب و در دسترس بودن مورد نیاز ما را ارائه دهند. راه‌حل مرزی ضعیف دولت این موضوع را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد یا در بهترین حالت، آن را به خطر می‌اندازد. تورم مواد غذایی قابل اجتناب است.”

برای اطلاعات بیشتر:
کنسرسیوم تولید تازه
خانه مینروا، پارک تجاری مینروا
لینچ وود، پیتربورو PE2 6FT
تلفن: +44 01733 237117
ایمیل: [email protected]

منبع