نحوه آزمون خاک در آزمایشگاه خاک کشاورزی تهران و کرج آموزش مجازی نگهداری گل و گیاه جوانه بان | gold-flower

از نظر كشاورزي، خاك به مجموعه فعالي گفته مي شود كه در سطح زمين، از اثر مشترك آب و هوا و موجودات زنده (گياهان و جانوران) برسن گها، در طول زمان و پس از تكامل تدريجي به وجود مي آيد. مجموع افق هاي خاك را نيمرخ خاك يا پروفيل خاك مي گويند.اگر گودالي به ابعاد ۵/ ۱×۲×۱ متر در خاك حفر كنيم و مقطع قايم آن را مورد بررسي قراردهيم، افق ها را مشاهده خواهيم كرد. ظرفیت تبادل کاتیونی مواد آلی با تغییرات اسيديته (pH خاک تغییر می کند و در pH تقریبا 100 تا 400 سانتی مول (+) در کیلوگرم می باشد و به طور میانگین حدود 150 سانتی مول (+) در کیلوگرم است.

به منظور اطلاع دقیق از وضعیت کنونی خاک زمین کشاورزی خود پیشنهاد می شود. همانطور که مشاهده میشود کمبود عناصری مانند آهن و روی می تواند در خاکهایی با pH بیش از ۸ برای همه گیاهان رخ دهد. حتی در برخی گیاهان حساس تر مانند افرا ، بلوط ، انگور ، سیب در pH بالاتر از ۶ نیز کمبود آهن به تدریج تاثیراتش را نشان می دهد. درود بر شما تفسیر نتایج آزمایش خاک برای کشت هر محصول متفاوته و ما برای کشت زعفران انجام میدیم. روی در تولید بذر گیاهان، تولید اکسین که یک هورمون گیاهی است، در رشد گیاه و در ساختمان آنزیم های گیاهی نقش دارد. در هر صورت زمانی که خاک خیلی اسیدی باشد عناصر پرمصرف مثل نیتروژن، پتاسیم و فسفر به خوبی جذب نمی شود؛ اگر خاک بیش از اندازه قلیایی باشد عناصر کم مصرف مثل آهن و روی جذب خوبی ندارد.

اطلاعات تماس

در نتیجه این نوع خاک آب را به خوبی عبور نمی دهد و نمی تواند فضای مناسب برای تبادل هوا را ایجاد نماید. خاكدانه واحد ساختمانی خاك است كه اجتماعی از ذرات خاك می باشد و به صورت لایه هایی به هم پیوسته و دارای ثبات دیده می شود كه فرم خود را در برابر خشك و تر شدن متوالی حفظ می كند. هر چه وسعت زمین بیشتر باشد میزان نمونه شما نیز بیشتر است. معمولا هر 2 هکتار زمین یک واحد نمونه گیری به حساب می آید. برای هر واحد نمونه گیری نیز حدود 2 کیلو گرم خاک نمونه لازم است.

http://ahwaz-music.ir

رس، ماسه، سیلت، خاک با مواد آلی(خزه) تجزیه شده، گچی و لومی. خاک از ذراتی تشکیل شده است که از نظر اندازه شامل شن، لای(سلیت) و رس می باشد. به هرحال خاک مواد غذایی لازم را برای پرورش گیاه در اختیار ریشه قرار می دهد. مقدار نسبي ذرّات (شن، سيلت و رس) خاك را »بافت خاك « مي گويند. بافت خاك بسياري از خواص فيزيكي و شيميايي خاك (حاصل خيزي، نفوذپذيري، وزن مخصوص و …) را تعيين مي كند.

تماس با پالایش کود

حلالیت آلومینیوم نیز افزایش می یابد و ممکن است غلظت آن به آستانه سایت برای درختان مرکبات برسد. سمیت آلومینیم، فعالیت ریشه های .مرکبات را به شدت کاهش می دهد. منافذ خاک، فضاهای پر شده از هوا و آب بین ذرات خاک هستند که حرکت آب، تبادلات گازی و رشد ریشه در این فضاها رخ می دهد، بنابراین هر کاهشی در اندازه و کمیت منافذ، به طور مستقیم این فعالیت ها را محدود می کند. کودهای حیوانی و کمپوست های مصرفی در خاک مجله خبری گل و گیاه های کشاورزی باید حداقل ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی زیر را داشته باشند و کمپوست هایی که این ویژگی ها را نداشته باشند برای مصرف در فصل رشد توصیه نمی شوند. معمولا پس از احداث باغ ، اصلاح حاصلخیزی خاک های با اهک زیاد و مواد الی کم ،بسیار مشکل است . هزینه های اضافی احداث ،هواه با هزینه های مدیریت درختان در چنین خاک هایی سبب اخلاف بیشتر بین هزینه و سود ،به ویژه در اوایل دوره بار دهی درختان میشود .

  • به طور کلی وجود حداکثر ۳ درصد آهک در خاک قابل تحمل برای گیاهان است و فوایدی مثل بهبود ساختار خاک، تنظیم ph در خاک های که اسیدی هستند را هم دارد؛ بیشتر از این مقدار مانعی برای رشد به وجود می آورد.
  • اگرچه اغلب، کربنات کلسیم کل در بیان خصوصیات شیمیایی خاک استفاده می شود اما همیشه ارتباط خوبی بین مقدار کربنات کلسیم کل و کاهش رشد و زردی ناشی از کمبود آهن در درختان میوه مشاهده نمی شود.
  • اگر شما هم در زمینه کشاورزی و باغبانی فعال باشید، یا اینکه در صورت تماس با آن ها در نقاط مختلف ایران مانند اصفهان، گیلان، مشهد، شیراز، تبریز و کرمان چه خدماتی دریافت می کنیم.
  • شامل خاک رس و مقداری ماسه و کود دامی میباشد که برای کشت اکثر گیاهان باغچه ای مناسب میباشد .
  • خاک نامناسب به دلیل لقاح نامناسب، کاشت محصولات خاص و کاهش میزان آب و یا باران زیاد باشد.