معرفی انواع شیرآلات صنعتی بلاگ صنعت | kasrasaran

معرفی انواع شیرآلات صنعتی بلاگ صنعت | kasrasaran

سلونوئید ولو یا شیربرقی از طریق مدارها و براساس دستورالعمل عملکرد مرجع مفید قابل اطمینانی دارد. این نوع شیر به میزان فزاینده ای صنایع و تجهیزات مختلف کاربرد دارند. شیر دروازه ای در صنعت به نامهای شیر کشویی ، گیت ولو و اسلاید ولو نیز معروف است.

  • محیط و مایع عبوری از دریچه کاملاً از ناحیه کار شیر جدا می شوند.
  • مثلا ولوهایی که به فلرینگ (محل انفجار سیالات اضافی در برج های بلند) متصل هستند.
  • حال اگر بنابر هر علتی، ما شروع به تخلیه کامل یا تخلیه بخشی از سیال داخل مخزن کنیم، فشار داخل مخزن افت می کند.
  • کلمۀ ولو(Valve) مشتق شده از زبان لاتین آن یعنی Valva به معنی قسمت متحرک است.

المان مسدود کننده این شیرها، هنگام قرارگیری در وضعیت باز، به طور کامل از مسیر جریان خارج می‌شود. ساخت بدنه تمامی والوها با توجه به سایز به دو روش ریخته گری و فورج انجام می گیرد و همچنین ساخت و تعمیر بونت، بال، پلاگ، محور، نازل، کاور، لاینر، سیترینگ و غیره در کارخانه انجام می پذیرد. درپوش برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و ایزوله کردن اجزای داخل ولو، روی آن نصب می شود. درپوش روی بدنه به روش های پیچی (Bolted Bonnet)، روش جوشی (Welded Bonnet) یا روش رزوه ای (Threaded Bonnet) مونتاژ می شود. در روش پیچی و رزوه ای معمولا یک واشر آببندی مابین درپوش و بدنه قرار داده می شود که به آن Bonnet Gasket می گویند.

انبارش، نصب و راه اندازی شیرآلات صنعتی (Warehousing & Installation)

این‌ وسایل، اجزای مهم و اساسی یک سیستم بوده که به منظور رساندن مایعات، گازها، بخارها، دوغاب ها و … در انواع کاربردی تر و پیچیده تر از مصارف معمولی و یا خانگی، این تجهیزات در صنعت برای کنترل فرآیند به کار می‌روند. ششمین مدل از شیرهای کنترلی که در زیر شاخه انواع ولو های دیافراگمی جای میگیرد، Squeeze ها می باشند. به شیرهای کنترلی می توانیم درصد باز و بسته بودن بدهیم و این قابلیت را دارند که
در هر لحظه 50% یا 60% یا هر میزان دلخواهی باز باشند و به این میزان دلخواه سیال را عبور دهند. در شیرهای تخلیه متعادل، عیب‌های مربوط به فشار برگشتی و احتمال خوردگی فنر برطرف شده است. البته در این نوع ولوها، امکان شکست ناشی از خستگی در فنر و نیاز به سیستم تهویه جداگانه وجود دارد.

شیر توپی استیل فلنجی 3 اینچ خنبره مدل 2528V 30 11

شیر تخلیه فشار و خلاء برای جلوگیری از فشار بیش از حد و خلاء در سیستم استفاده می شود که از آسیب رسیدن به لوله ها و تجهیزات پیشگیری می کند. موضوع مهم دیگر محاسبه سایز است، ابتدا باید اندازه لوله ای که می تواند ظرفیت حرکت مایع را با افت فشار فراهم کند محاسبه شود و حجم شیر نیز با مقدار محاسبه شده تطبیق داده شود. این شیر از یک لایه پوششی ساخته شده از لاستیک یا مواد مصنوعی دیگر با مکانیسم گسترش تشکیل شده است.

API 600 یکی از استانداردهای بسیار معروف در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و شیرسازی می باشد. بعد از اینکه صنعت شیرسازی از آمریکا به سمت اروپا و چین انتقال پیدا کرد، برای اینکه کیفیت شیرها در حد مناسب باشند، استاندارد API 591 تدوین شد. حال اگر از آن به قصد تنظیم دبی سیال استفاده کنیم، به آن شیر کنترل جریان می گویند. حال اگر بنابر هر علتی، ما شروع به تخلیه کامل یا تخلیه بخشی از سیال داخل مخزن کنیم، فشار داخل مخزن افت می کند. در واقع این شیر انرژی لازم جهت انجام وظیفه خود را، تنها از فشار سیال موجود در خط می گیرد.