لجستیک به عنوان مزیت رقابتی برای گل های آفریقایی فاسد شدنی

با افزایش رقابت در صحنه جهانی، گل‌ها، میوه‌ها، سبزیجات و گوشت تولید شده در آفریقا می‌توانند با تقویت اکوسیستم زنجیره تامین آن مزیت داشته باشند.

تقاضای جهانی برای گل و فاسد شدنی در حال افزایش است. آفریقا با داشتن گل، سبزیجات و میوه های تولید شده، موقعیت خوبی برای استفاده از این تقاضا دارد. با این حال، چالش‌هایی از جمله افزایش رقابت، الزامات پایداری، نیاز به قابلیت ردیابی، تغییر رفتار مصرف‌کننده و تأثیر تجارت الکترونیک وجود دارد. آگاه بودن در مورد پایداری، پذیرش فناوری‌های جدید، ایجاد مشارکت‌ها، کاوش در بازارهای جدید، و تنوع بخشیدن به طیف محصولات می‌تواند کمک کند. بنابراین، لجستیک می تواند به عامل متمایزکننده محصولات فاسدشدنی آفریقایی برای رقابت در بازار جهانی تبدیل شود.

بنابراین شرکت‌های لجستیک می‌توانند نقش مهمی در تسهیل صادرات این محصولات به بازارهای مقصد ایفا کنند. علاوه بر این، بسیاری از مناطق آفریقا هنوز فاقد زیرساخت های لجستیکی کارآمد (جاده ها، راه آهن، فرودگاه ها، انبارها و غیره) هستند. شرکت های لجستیک می توانند در توسعه چنین زیرساخت هایی و همچنین در سیستم های ردیابی و ردیابی سرمایه گذاری کنند تا کیفیت و ایمنی محصولات فاسد شدنی را در سراسر زنجیره تامین تضمین کنند. چنین سرمایه‌گذاری‌هایی شرکت‌های لجستیک را قادر می‌سازد تا استانداردهای بین‌المللی را بهتر برآورده کنند و رقابت‌پذیری محصولات آفریقایی را در بازار جهانی بهبود بخشند.

بر اساس گزارش Future Market Insights، صنعت جهانی گل های شاخه بریده در سال 2024 به ارزش 39 میلیارد دلار تخمین زده می شود و انتظار می رود تا سال 2034 با 4.9 درصد CAGR به 63 میلیارد دلار برسد. در همین حال، Markets and Markets تخمین می زند که صنعت تا سال 2027 به 45 میلیارد دلار برسد و CAGR 4.6 درصد را ثبت کند. گزارش Future Market Insights اشاره می‌کند که بازار تحت تأثیر روند رو به رشد پذیرش گل‌های شاخه بریده برای عروسی‌ها، مناسبت‌های خاص، جشن‌ها، رویدادهای بزرگ فرهنگی، و خوشامدگویی و خوش‌آمدگویی است.

در این بیانیه آمده است: “تقاضای فزاینده برای گل های تازه برای مناسبت ها و رویدادهای مختلف منجر به گسترش مستمر بازار گل های شاخه بریده می شود. گسترش ترجیحات مصرف کنندگان، افزایش محبوبیت هدایای گل و افزایش درآمد یکبار مصرف از عوامل رونق بازار گل شاخه بریده است.”

در logupdateafrica.com بیشتر بخوانید

منبع