فروش ژربرا خوشایند به لطف اوایل عید پاک و “آب و هوای خوب گل”



بر اساس آمار Royal FloraHolland برای هر ژربرا در ماه مارس امسال به طور متوسط ​​25 سنت پرداخت شده است. با عرضه ای که تنها اندکی بیشتر از سال گذشته (+3.3٪) بود، این منجر به افزایش درآمد نزدیک به 22٪ شد. به عبارت دیگر، یک ژربرا به طور متوسط ​​18 درصد گرانتر از سال گذشته بود.

مدیر محصول Royal FloraHolland، Ferry Haring، می گوید که عامل مهم در این اوایل عید پاک همراه با “آب و هوای گل خوب” است. “از آنجایی که روز مادر انگلیسی (که در 10 مارس امسال بود) و روز زن (8 مارس) تقریباً همزمان بودند، هوا هنوز تاریک و خاکستری بود، و عید پاک زودتر فرا رسید، قیمت های بالاتر ادامه یافت و مارس به یک ماه عالی برای گل تبدیل شد. “

وضعیت مشابهی برای مثال، برای فریزیا یا حتی بیشتر از آن، ranunculus (که 46.4٪ گرانتر بود، در مقابل عرضه کمی کمتر از -6.7٪) رخ داد. برای گروه های بزرگ محصولات مانند گل رز، قیمت گذاری متغیر بود (از نظر واحد، درآمد و میانگین قیمت قابل مقایسه با سال گذشته) و فروش گل های داوودی حتی تا حدودی ناامید کننده بود. لاله‌ها واقعاً گران بودند و 32.4 درصد گران‌تر در مقابل عرضه بسیار کمتر (-17.2 درصد) فروخته شدند.

در مورد ژربرا، بازار شاهد کاهش سال به سال این بخش است. تعداد تولیدکنندگان به طور پیوسته در حال کاهش است، عمدتاً به دلیل تعطیلی و ادغام. فری می گوید با نگاهی به اعداد عرضه، اکنون تنها 23 دستگاه باقی مانده است. نسبت فروش مستقیم به حراج در سال های اخیر حدود 30 تا 70 نوسان داشته است و بزرگترین خریداران آن آلمان، انگلیس و فرانسه هستند.

تاریخ انتشار:

©

FloralDaily.com
/

مخاطب

منبع