صنعت Horti با MSP ها در Holyrood گرد هم می آید تا درباره استراتژی رشد باغبانی زیست محیطی اسکاتلند بحث کند.

جیمز بارنز، رئیس HTA، گفت: “باغبانی و محوطه سازی از کمک 2.8 میلیارد پوندی به تولید ناخالص داخلی و بیش از 64000 شغل در اسکاتلند در سال 2019 حمایت کرد. اگر صنعت و سهامداران کلیدی اکنون با هم همکاری کنند، این پتانسیل تا سال 2030 افزایش قابل توجهی دارد.

HTA معتقد است که این یک زمان چالش برانگیز برای صنعت با هزینه انجام تجارت و تنظیم مقررات است، اما همچنین زمان بسیار مهمی برای استفاده از باغبانی محیطی به عنوان راه حلی برای ابتکارات سیاست در هولیرود است. به عنوان مثال، به عنوان راهی برای کاهش آلودگی هوا و کاهش سیل در شهرها و شهرها.

این رویداد به میزبانی انجمن تجارت باغبانی (HTA) و با حمایت کریستین گراهام MSP، استراتژی رشد باغبانی محیطی اسکاتلند را که اخیراً منتشر شده توسط HTA جشن گرفت، که بلندپروازی ها را برای توسعه رشد اقتصادی سبز، مشاغل با کیفیت بالا و سرمایه گذاری در آموزش و مهارت در اسکاتلند

MSPهایی که در این مراسم شرکت داشتند دعوت شدند تا متعهد شوند که درختی را در جوامع محلی خود بکارند، که توسط عضو محلی HTA MSP حمایت مالی خواهد شد.

استن گرین، مدیر هیئت سیاست گذاری HTA اسکاتلند و مدیر عامل نهالستان Growforth، گفت: «اسکاتلند میراث و مؤسسات آموزشی بیشتری برای توسعه مهارت های مورد نیاز برای باز کردن رشد سبز از باغبانی محیطی دارد. من واقعا خوشحالم که توانستم در مراسم روز چهارشنبه در مورد دیدگاه خود برای باغبانی اسکاتلند صحبت کنم و مشتاقانه منتظر همکاری با دولت اسکاتلند برای تحقق جاه طلبی هایمان هستم.

دبیر کابینه در سخنرانی خود در این شب گفت: بخش باغبانی زیست محیطی اسکاتلند کمک قابل توجهی به اقتصاد ملی ما از جمله ایجاد مشاغل سبز می کند و این به درستی در استقبال امروز پذیرفته شده است.

استراتژی رشد باغبانی زیست محیطی اسکاتلند با همکاری همکاران، اعضای HTA و دولت اسکاتلند نوشته شده است و از سهامداران دعوت می کند تا با هفت جاه طلبی که مزایای باغبانی محیطی را به نمایش می گذارند، درگیر شوند.

پتانسیل عظیمی برای بخش باغبانی زیست محیطی در اسکاتلند وجود دارد که می تواند برای اقتصاد مفید باشد، تنوع زیستی را افزایش دهد، تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد و از رفاه مردم، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی حمایت کند.

کریستین گراهام، MSP، که حامی این رویداد بود، یک سخنرانی جذاب در مورد ارتباط شخصی خود با باغبانی ارائه کرد و تأکید کرد که باغ‌ها و فضاهای سبز محلی چقدر برای سلامت روانی و جسمی او و ساکنانش در طول همه‌گیری مهم بوده‌اند.

MSPها در روز چهارشنبه، 10 مه، در مراسمی در پارلمان اسکاتلند به کارشناسان، متخصصان و دانشگاهیان بخش باغبانی اسکاتلند پیوستند تا در مورد آینده صنعت در رابطه با اقتصاد رفاه، محیط زیست، برنامه ریزی و سلامت بحث کنند.

برای اطلاعات بیشتر
انجمن صنفی باغبانی
www.the-hta.org.uk



منبع

Mairi Gougeon MSP، دبیر کابینه امور روستایی، اصلاحات ارضی و جزایر، سخنرانی اصلی را در این رویداد ایراد کرد و تعهد خود را به همکاری با HTA و صنعت گسترده‌تر ابراز کرد. او به طور طولانی از حمایت خود از این استراتژی صحبت کرد و به باغبانی محیطی برای دستیابی به استراتژی امنیت زیستی اسکاتلند و استراتژی محیط زیست برای اسکاتلند اشاره کرد.

“ارائه یک اقتصاد رفاهی یکی از تمرکزهای کلیدی دولت اسکاتلند در زمان وزیر اول جدید ما است و صنعت باغبانی قطعاً جایگاه خود را در کمک به ما برای دستیابی به آن دارد.”