سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

در فصل ششم از راهنمای سئو برای مبتدیان، به بک لینک ها، یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی برای موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. هنگامی که یک کلمه کلیدی هدف دارید، باید از آن برای بهینه سازی صفحه خود در موضوع محتوای مورد نظر استفاده کنید. حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی توانید برای کلمات کلیدی پر جستجو و اصلی در زمینه کسب و کار خود، رتبه خوبی کسب کنید. البته این گفته بدان معنا نیست که پس از تثبیت خود در بازار و به دست آوردن اعتبار، تلاشی نکنید. موتورهای جستجو در زمانی که کاربران قصد یافتن چیزی در اینترنت دارند مورد استفاده قرار میگیرند. مهم نیست که محصول یا سرویسی را ارائه میدهید یا اینکه وبلاگ نویس هستید، سئو برای صاحبین سایت ها یک ضرورت است.

  • در فصل قبل به تکنیک های سئو داخلی که مرتبط با محتوا بودند پرداختیم.
  • با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند.
  • با ایجاد استراتژی تولید محتوا به این اینکه چه زمانی باید محتوا تولید کنید، چه محتوایی باید تولید کنید، در کجاها باید نشر بدهید، چه زمانی بروز رسانی کنید و… پرداخته می شود.
  • شروع دنیای سئو سایت را می‌توان مربوط به سال‌های 1990 و پس از آن دانست.
  • تکنیک‌های لینک‌سازی، شامل نکات زیادی است (برای الهام گرفتن می‌توانید فهرست بزرگ ما از بیش از 50 روش لینک‌سازی را بررسی کنید).

شروع دنیای سئو سایت را می‌توان مربوط به سال‌های 1990 و پس از آن دانست. زمانی که موتورهای جست‌وجو به مرور در بین مردم جای خود را باز کردند و بخشی از زندگی افراد را تشکیل دادند. با شکل گیری موتورهای جست‌وجو و رشد روزافزون آن، نیاز به رشد و بهبود وضعیت سایت‌ها نیز احساس شد. در مورد سئو باید یک برنامه طولانی مدت داشته باشید زیرا رتبه بندی آن برای اکثر کلمات کلیدی بین شش ماه تا یک سال طول می کشد. • استفاده از تگ تایتل Title Tag مناسب که باعث می‌شود موتور های جستجو به خوبی محتوای سایت شما را شناسایی کنند.

سئو خارجی  (off-page)

وقتی هدف شما با هدف گوگل مشترک شود، میتوانید به رتبه گرفتن سایت در نتایج امیدوار باشید. شاید نزدیک ترین جمله برای سئو مدرن این جمله باشد؛ مجموعه راهکارهای بهبود کارایی سایت و تولید محتوای با کیفیت که در راستای تجربه کاربری و بازخورد مثبت کاربران هدف گذاری می شوند. به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند.

به تمامی فعالیت هایی که روی وبسایت انجام می شود، سئو داخلی می گویند. سئو داخلی شامل سئو محتوا، بهینه سازی سرعت سایت، رفع ایرادات ساختاری، بهبود متا تایتل، متا دیسکریپشن، لینک سازی داخلی و … است. ایجاد چند بلاگ و وبسایت برای ساخت لینک دستی به وبسایت A جهت بهبود رتبه توسط گوگل. PBN از جمله تکنیک های سئو کلاه سیاه است که اگر درست پیاده سازی نشود، احتمال پنالتی شدن توسط گوگل را افزایش می دهد. استفاده از تعداد مشخصی کلمات کلیدی در هر محتوا برای گرفتن رتبه مناسب در موتور های جستجو، چگالی کلمات کلیدی می گویند که نسبتی است از تعداد به کار رفته کلمه کلیدی بر حجم کل کلمات محتوا. با آپدیت های مختلف گوگل، اهمیت چگالی کلمات کلیدی کاهش یافته و باید بدانیم نسبت دقیقی از این فاکتور وجود ندارد.

سایت‌هایی که در نتایج اول گوگل هستند چگونه ثروتمند می‌شوند؟

تصور کنید پستی در مورد پیاده روی دارید و دو بک لینک برای آن دارید، یکی از آنها از یک پست در مورد “ورزش در فضای باز” و دیگری از یک پست در مورد “سیاست” است. الگوریتم PageRank را با معیار قدیمی به همین نام که توسط گوگل برای نمایش رتبه صفحات (از 0 تا 10) استفاده می شد، اشتباه نگیرید. کلید ظاهر شدن در Featured snippet این است که در ابتدا به سوال مورد نظر در سایتتان پاسخ دهید.

۲. ابزارهای تحقیق کلیدواژه

مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود. ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که با بهینه سازی سایت و بهینه سازی ترافیک خود می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید. همانطور که گفته شد، سئو مقوله‌ای عظیم و گسترده است که پر است از پیچیدگی‌هایی که لازمه درک آن‌ها تجربه شخصی و دانش فراوان و به روز است.