رویداد «بهترین گل‌های جهان» ششمین دوره را به پایان می‌رساند

در اورال جنوبی در Magnitogorsk، در بزرگترین پارک در حال ساخت روسیه، “Prityazheniye” جشنواره گل پروژه “بهترین گل های جهان” برگزار شد. این پروژه توسط کانال تلویزیونی TV IN، باشگاه باغبانان شهری و باشگاه پرورش دهندگان گل برگزار می شود و در روسیه بی نظیر است. این پروژه برای فصل ششم در حال اجراست. هدف از این پروژه انجام آزمایش های تنوع محصولات گل های مختلف و همچنین فن آوری های گلکاری در شرایط سخت جنگل-استپ اورال جنوبی است. و در نتیجه، توصیه هایی را برای پرورش دهندگان گل آماتور و حرفه ای در مورد مجموعه ای مدرن از گل ها و روش های پرورش آنها ارائه می دهد.

شریک و مشاور اصلی پروژه، شرکت تولیدی کارخانه اگورجفسکی است. این اوست که گل ها را برای پروژه تامین می کند و توصیه هایی در مورد رشد گل ارائه می دهد. همچنین، شرکای این پروژه، شرکت باغ “Victoria”، Magnitogorsk Iron&Steel Works PJSK، شبکه پمپ بنزین “Profit”، City Resort “Prityazheniye”، شرکت “Organic Mix”، مرکز آموزش موسیقی “Kamertohn” هستند. همراه با این سازمان ها، آزمایش گل ها در سطح شهر و در سایت های صنعتی انجام می شود. علاوه بر این، در سایت های آزمایشی شرکای پروژه، ساکنان شهر در مورد اینکه چه نوع سبز شدن شهرهای اورال جنوبی امکان پذیر است، نظر می دهند.

پروژه “بهترین گلهای جهان” منحصر به فرد است زیرا هیچ کس آزمایش گل را در منطقه انجام نمی دهد. آخرین توصیه های مؤسسات علمی و ویژه در مورد مرتب سازی محصولات گل برای اورال جنوبی در دهه 70 و 80 قرن گذشته ارائه شد. از آن زمان، آب و هوا تغییر کرده است، انواع مختلفی از محصولات گل و زینتی پرورش داده شده است، و انواع جدیدی از گیاهان و فن آوری ها در پرورش گل وارد شده است. آزمایش بهترین گل های جهان در این پروژه به شما امکان می دهد تا انواع، گونه های گیاهی و فناوری های مناسب برای رشد در اورال جنوبی را تعیین کنید.

در طول پنج فصل گذشته، بیش از 300 گونه از محصولات گل و زینتی چند ساله و یکساله در چارچوب پروژه “بهترین گل های جهان” مورد مطالعه قرار گرفته است. در ابتدا، واریته‌ها به‌طور آشفته در پروژه سفارش داده می‌شدند، اما اخیراً گل‌هایی که قبلاً توسط متخصصان سراسر جهان در Trials و مسابقات بین‌المللی مختلف انتخاب شده‌اند، اغلب در این پروژه آزمایش شده‌اند. انتخاب مقاوم ترین محصولات جدید برای پروژه نیز توسط شرکت تولید کارخانه Yegoryevsky انجام می شود.

هر سال، پروژه “بهترین گل های جهان” چندین نمایشگاه دارد که در آنها دستاوردهای گلکاری جهان را به نمایش می گذارد. سمینارها و کنفرانس هایی برای پرورش دهندگان گل آماتور و حرفه ای به طور مرتب برگزار می شود.



منبع

آب و هوای اورال جنوبی به شدت قاره ای است و رشد همه گیاهان را دشوار می کند. اولین سازندگان Magnitogorsk در آغاز قرن گذشته به دلیل عدم توانایی در ایجاد پارکی با درختان زنده در استپ، پارکی از درختان نخل آهنگری آهن در شهر در حال ساخت ایجاد کردند. اما آب و هوا در جهان حتی سخت تر می شود و امسال آزمایش گل ها در این پروژه به ویژه دشوار بود. گرما با بادهای استپی خشک در دمای +39 درجه سانتیگراد، دمای خاک تا 60+ درجه سانتیگراد، رطوبت هوا تا 12٪ و شاخص ماوراء بنفش 8 سپس به مدت 1-2 روز ناگهان با سرمای طولانی مدت 2 هفته جایگزین شد. طلسم با باران های شدید تا یخبندان و باران های یخبندان در مناطق کوهستانی. سپس سرما دوباره با هوای غیرعادی گرم جایگزین شد، در حالی که در اورال جنوبی، حداکثر دما در 72 شهر به روز شد و دما به +42 درجه سانتیگراد رسید. در جشنواره گل، انواعی ارائه شد که در مناطق باز در برابر این آزمایشات مقاومت کرده و تزئینی بودند.

بگونیاهای باغی elatior، باغ بگونیا رکس، گل اطلسی، پتوآ، کالیبراهوآ، آیوگا، سدوم، کولوس، آویشن، کوهستانی، غلات و ویولا در جشنواره ارائه شدند. انواع برنده آزمون های سال های گذشته و موارد جدید ارائه شد. بازدیدکنندگان جشنواره گل ها “جذاب ترین گل” جشنواره را انتخاب کرده اند، اما رقابت نهایی برای “بهترین گل های فصل” تنها در پایان فصل و پس از نتایج کل فصل به پایان می رسد.

این پروژه علاوه بر گل، فناوری‌های مختلف کشت، خاک، کود، محرک‌های رشد و محصولات محافظت از گیاهان در برابر بیماری‌ها و آفات را مورد مطالعه قرار داد. این پروژه توصیه هایی را برای پرورش گل برای آب و هوای اورال جنوبی و برای محوطه سازی شهری ارائه می دهد. به عنوان مثال، باغبانی ظروف در آب و هوای بسیار گرم تنها با محافظت از سیستم ریشه در برابر گرمای بیش از حد امکان پذیر است، امکان حذف بیش از حد خاک ها در باغبانی شهری غیرممکن است، بنابراین، خاک ها نباید با خشک شدن بیش از حد حجم تغییر دهند. و حتی در طول دوره های سرمای طولانی مدت، خاک باید عاری از ارگانیسم های بیماری زا باشد. خاک های کلاسمان، آگروبالت و خاک های کارخانه شیمیایی Buisky در این پروژه به خوبی خود را ثابت کرده اند. برای هر محصول، مخلوط خاک به صورت تجربی با توجه به پارامترها انتخاب شده است. خاک رس آبی شرکت Organic Mix به عنوان یک عنصر نگهدارنده آب خود را به خوبی ثابت کرده است. کودهای مبتنی بر جلبک دریایی قهوه ای و کودهای مبتنی بر اتولیز از ماهی قزل آلا شرکت Organic Mix به عنوان محرک های زیستی برای گل ها با موفقیت آزمایش شدند.

“جذاب ترین گل” این جشنواره عبارت بودند از بگونیا elatior BK Vermillion Red (Beekenkamp)، گل اطلسی Itsy Purple (Syngenta)، آیوگا بلک Scallop (Danziger).

این پروژه برای روسیه منحصر به فرد است زیرا یک پروژه عمومی است که با متخصصان از سراسر کشور و جهان همکاری می کند. بیش از 40 متخصص از میان اعضای باشگاه باغبانان و پرورش دهندگان گل Magnitogorsk، Chelyabinsk، Yuzhno-Uralsk، Uchaly، Beloretsk، پرورش دهندگان حرفه ای گل منطقه اورال، شرکت باغ “Victoria” در آزمایش انواع شرکت داشتند. محصولات گل و آزمایش فناوری های جدید. آزمایش تنوع محصولات گل و زینتی در سه نوع سایت آزمایشی انجام می شود: زمین های خانگی و باغی، خیابان های شهرها و شهرک ها و سایت های صنعتی. این پروژه گل ها را در شرایط بسیار سخت در سایت صنعتی کارخانه آهن و فولاد Magnitogorsk آزمایش می کند. گرد و غبار متالورژی و آلودگی گاز انواع کاملا جدیدی از استرس برای گل ها هستند که آماری از آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. علاوه بر این، گل ها نیز در قلمرو پمپ بنزین های شرکت “Profit” آزمایش می شوند که در آن میزان گاز بسیار بالایی نیز در هوا وجود دارد. چنین شرایط سختگیرانه ای برای انتخاب گل ها به ما امکان می دهد گل هایی را برای باغبانی شهری در مناطق دیگر توصیه کنیم. اطلاعات مربوط به آزمایش begonias elatior Solenia در این پروژه توسط باغبانان حرفه ای سبزترین شهر تفریحی روسیه، کیسلوودسک، استفاده شد.