رویال فلورا هلند با ضرر 17 میلیون یورویی شکست خورد

سال 2023 برای بسیاری از تولیدکنندگان سال سخت و غیرقابل پیش بینی بود. حجم 3.2 درصد کمتر از سال 2022 بود. میانگین قیمت فروش (ASP) کمی بالاتر از سال 2022 و 2.2 درصد بود اما بسیار کمتر از تورم تجربه شده در سراسر بخش بود. حاشیه ها در سراسر زنجیره پرورش گل تحت فشار بودند. سود عملیاتی Royal FloraHolland پس از کسر مالیات 17 میلیون یورو زیان بود. در عین حال، این سال، سال اجرای موفقیت آمیز بسیاری از نقاط عطف و تغییرات تاریخی در تعاونی بود. این باعث شد سال 2023 یک سال با دو چهره باشد. در سال 2024، اولویت اصلی بازگشت به سودآوری خواهد بود، در حالی که تغییرات عمده استراتژیک وارد فاز نهایی خود خواهند شد. انتظارات برای سال 2024 به لطف بودجه محدود، افزایش تعرفه های اجرا شده و صرفه جویی در هزینه – هم کوتاه مدت و هم بلندمدت، یک نتیجه سر به سر است. این مطابق گزارش سالانه Royal FloraHolland است که در 2 آوریل 2024 منتشر شده است.

نقاط عطف
استیون ون شیلفگارد: “به عنوان یک تعاونی، ما مفتخریم که در سال 2023 به تعدادی از نقاط عطف استراتژیک مهم دست یافتیم. ما در هماهنگ کردن مراکز لجستیکی خود پیشرفت زیادی داشته ایم. اکنون در مرحله نهایی ادغام در سال 2008 هستیم. ما در حال مرحله بندی هستیم. همه فناوری‌های اطلاعاتی قدیمی خود را از بین ببریم. ما اکنون یک زیرساخت فناوری اطلاعات نوآورانه و بسیار قوی‌تر با لجستیک دیجیتال، مقدمه پلتفرم رویال FloraHolland، تجارت دیجیتال و تدارکات داریم. پلتفرم تجارت دیجیتال ما، فلوریدا، با عرضه و تقاضا رشد می‌کند و در عملکرد سال گذشته، بیش از دو میلیارد یورو فروش مستقیم محصول از طریق فلوریدا به صورت سالانه انجام شد. با پلتفرم لجستیک خود، ما متعهد به قابلیت اطمینان تحویل بالا از طریق بهینه‌سازی لجستیک هستیم که امکان تحویل کارآمد از تولیدکننده به خریدار را فراهم می‌کند. تحویل در بازه زمانی (انتخاب تحویل) را معرفی کرد که با انتخاب سفارش امکان پذیر شد، که به مشتریان امکان انتخاب زمان تحویل را می دهد. نقطه عطف دیگر، معرفی حراج مرکزی گل رز در نوامبر بود. “ما از زمان ادغام در سال 2008 در مورد حراج مرکزی صحبت می کنیم. در آن زمان، آن را حراج ملی می نامیدیم. رز بزرگترین گروه محصول است. تا پایان سال 2023، تقریبا 30 درصد از فروش ساعت به صورت متمرکز حراج خواهد شد.” با گرد هم آوردن عرضه و تقاضای بیشتر، قیمت گذاری بهینه را تشویق می کنیم. به این ترتیب، ما به تدریج به سمت حراج مستقل از مکان حرکت می کنیم که سه مرکز لجستیکی ما در آن نقش اساسی دارند. نقطه عطف خاص برای تعاونی تصمیم شورای اعضا برای جایگزینی عضویت استاندارد با چهار نوع بسته عضو بود. این موارد از 1 ژانویه 2024 معرفی شدند. در مورد موضوع مهم پایداری، در پایان مارس 2024 تصمیم گرفته شد که از سال 2027 تمام تولیدکنندگانی که از طریق Royal FloraHolland تجارت می کنند باید گواهی پایداری داشته باشند.

پایه مالی قوی
Royal FloraHolland دارای پایه مالی قوی است. مدیر مالی دیوید ون مکلن: “انتظار می رفت در سال 2023 ضرر کنیم، اما بیشتر از چیزی است که در ابتدا تصور می کردیم. در سال 2023، ما دوباره شاهد تورم بالا، افزایش قیمت جهانی انرژی و مواد خام و همچنین افزایش نیروی کار و نیروی کار بودیم. هزینه های حمل و نقل. ترکیبی از اقتصاد مقیاس (رشد) و بهبود بهره وری برای جبران اثرات تورم مورد نیاز است. با این حال، رشد محقق نشد. با توجه به شرایط چالش برانگیز بازار برای اعضا و بازار در سال 2022، ما قبلاً انتخاب کرده ایم. برای افزایش تعرفه‌های نسبتاً محدود و در نتیجه بدون پوشش هزینه‌ها برای سال 2023. در سال 2023، کل درآمد عملیاتی ما تنها 7 میلیون یورو افزایش یافت که بخشی از این امر است. بخشی از آن به دلیل قرارداد جمعی جدید کار است. هزینه های انرژی به دلیل انرژی از قبل خریداری شده 6 میلیون یورو بیشتر بود. در نتیجه، نتیجه عملیاتی قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک (EBITDA) 51 میلیون یورو بود، 21 میلیون یورو کمتر. رویال FloraHolland تقریباً به طور کامل از طریق گواهینامه به اعضای خود مدیون است. Van Mechelen: “ساختار و شرایط تامین مالی اعضا آسایش و ثبات زیادی را فراهم می کند. همچنین متوجه می شوم که بانک ها به استراتژی و موقعیت Royal FloraHolland اعتماد زیادی دارند. ما اکنون در مورد تامین مالی جدید بانکی برای سال های آینده به توافق رسیده ایم.”

برای مشاهده گزارش سالانه اینجا کلیک کنید

منبع: Royal FloraHolland.

منبع