خاک مناسب برای کشاورزی چیست تقسیم بندی خاک ها به منظور اصلاح | gold-flower

مواد غیرآلی هم شامل آهن، آلومینیوم، سیلیکون و مواد مغذی دیگر می‌شوند. تشکیل خاک از تجزیه سنگهای مادر تحت تاثیر عوامل مختلف حاصل می شود. از آغاز پيدايش كشاوزري، خاك، محيطي طبيعي براي حفظ و رشد گياهان شناخته شده است. ليكن با ايجاد شهرها و توسعه هاي عمراني، از ديدگاه مجله خبری گل و گیاه مهندسي خاك به عنوان شالوده راه ها و ساختمان ها شناخته شد. در حال حاضر خاك براي بسياري مصارف مهندسي، از جمله دفن زباله ها و مواد زايد ديگر نيز مورد استفاده قرار م يگيرد. بنابراين تعريف خاك از نظرمهندسي راه و ساختمان با تعريف متخصصين كشاورزي متفاوت است.

در خاک های با زهکشی ضعیف، اثر تهویه ضعیف به زودی و به وضوح در سطح ریشه ها قابل مشاهده است. به علت کاهش در قطر منافذ در کفه ها، آبی که به آنها نفوذ می کند بیشتر به صورت یک لایه خیلی نازک (فیلم) روی سطح ذرات خاک می باشد و نمی تواند به آسانی توسط ریشههای درختان مرکبات استفاده شود. همچنین توانایی ریشه درختان مرکبات برای رشد در پروفیل خاک به اندازه منافذ، جرم مخصوص ظاهری توده خاک و استحکام خاک بستگی دارد.

http://ahwaz-music.ir

ارزیابی تحمل به شوری ژنوتیپهای مختلف مرکبات می تواند بر اساس نتایج آزمون برگ برای غلظت یون های کلر و سدیم در برگ باشد. بنابراین نمونه ها باید از برگهای با سن یکسان تهیه شوند. جذب سدیم و مشکلات سدیم ناشی از آن، معمولا با نسبت جذب سديم تعریف می شود، زیرا غلظت كل نمک به علاوه نسبت جذب سديم ، در تعیین پاسخ محصول به اسدیم بسیار موثر هستند. عامل دیگری که ظاهرا در پاسخ مرکبات به درصد سدیم تبادلی نقش دارد ظرفیت تبادل کاتیونی خاک است. دامنه تحمل مرکبات به درصد سدیم تبادلی حدود 2 تا 10درصد می باشد. البته این ترتیب با توجه به یون عامل شوری و ویژگیهای خاکی و اقلیمی منطقه می تواند تغییر کند.

بخش های آزمایشگاه

باعث تأثیر قابل توجه و معنی داری بر اسیدیته خاک نمی شود. هنگامی که آب شفاف است، شیشه را برای سومین بار علامت بزنید. خاکبا رس سنگین می تواند یک یا دو هفته طول بکشد، تا ته نشین شود، در حالی که بیشتر خاک های لومی بعد از گذشت چند روز، می تواند به یک شیشه شفاف تبدیل شود. باکتری به نام ریزوبيوم اغلب در خاک حضور دارند اما شما می توانید یک ماده تلقیح ریزوبیوم مطمئن را خریداری کنید. این باکتری یک رابطه همزیستی با بقولاتی مانند سیب زمینی و لوبیا دارد و باعث افزودن نیتروژن به خاک می شود. افزودنی های توصیف شده در اینجا، طبیعی و مناسب برای کشاورزی ارگانیک هستند.

اسم گیاهم چیست!

به این صورت که برای شروع، سطح خاک را بهم ریخته، سپس نمونه ای از خاک را از عمق حدود 15 سانتیمتر (6 اینچ) بیرون بکشید. آن را روی یک روزنامه ریخته تا خشک شود و تمام آشغال ها، سنگ ریزه ها و سایر باقی مانده های بزرگ را حذف کنید. توده ی خاک را در هم بریزید و تا جای ممکن آنها را از هم جدا کنید. کلم بروکلی و کلم در رس به خوبی رشد می کنند اما این نوع Soil برای گیاهان ریشه مانند به دلیل تراکم بالا . گیلاس، گلابی،درختان افرا و گردو در رس به خوبی رشد می کنند.

  • کود های شیمیایی نیز میتوانند بسیار مفید باشند اما باید در نحوه مصرف آن ها دقت و تحقیق کرد.
  • اگر آب شفاف باشد با ذرات لایه ای در ته ظرف با بهترین ذرات در قسمت بالا این خاک احتمالاً یک خاک لومی است.
  • PH کمتراز 4، خیلی اسیدی و برای کشت بیشتر ارقام مرکبات نامناسب است.
  • خاک کشاورزی از لحاظ کیفی ویژگی‌های متعددی دارد و از حیث فیزیکی در دسته‌بندی‌های متعددی جای می‌گیرد.
  • افزودن مواد آلی، قابلیت خاک های سبک-شنی را در حفظ آب و مواد غذایی و قابلیت خاک های سنگین – رسی را برای زهکشی بهتر و مقاومت به فشردگی را بهبود میبخشد.