خاک مناسب برای کشاورزی چیست تقسیم بندی خاک ها به منظور اصلاح | gold-flower

مواد غیرآلی هم شامل آهن، آلومینیوم، سیلیکون و مواد مغذی دیگر می‌شوند. تشکیل خاک از تجزیه سنگهای مادر تحت تاثیر عوامل مختلف حاصل می شود. از آغاز پيدايش كشاوزري، خاك، محيطي طبيعي براي حفظ و رشد گياهان شناخته شده است. ليكن با ايجاد شهرها و توسعه هاي عمراني، از ديدگاه مهندسي خاك به عنوان شالوده راه ها و ساختمان ها شناخته شد. در حال حاضر خاك براي بسياري مصارف مهندسي، از جمله دفن زباله ها و مواد زايد ديگر نيز مورد استفاده قرار م يگيرد. بنابراين تعريف خاك از نظرمهندسي راه و ساختمان با تعريف متخصصين كشاورزي متفاوت است.

  • خاک در طول بهار گرم می شود و می تواند مقدار زیادی آب را که معمولا به زهکشی نیاز دارد، در خود نگه دارد.
  • معمولا هر 2 هکتار زمین یک واحد نمونه گیری به حساب می آید.
  • با این حال ، خاک لومی نیاز به مدیریت دقیق دارد تا از تخلیه و خشک شدن آن جلوگیری کند.
  • خاک شنی در بهار سریع گرم می شود و تمایل به نگهداری مواد مغذی کمتری دارد زیرا این مواد غالباً شسته می شوند.
  • خاک لومی یک خاک ایده آل است که دارای نسبت متعادلی از رس، شن و سیلت میباشد.
  • ضخامت این بخش از چند سانتیمتر تا بیش از یک متر بر حسب میزان توسعه کشاورزی منطقه متفاوت است.

بهترین روش برای اصلاح این خاک اضافه کردن مواد آلی برای بهبود مواد مغذی و نگه داشتن اب است. خاک نامناسب به دلیل لقاح نامناسب، کاشت محصولات خاص و کاهش میزان آب و یا باران زیاد باشد. خشکسالی و تجزیه مواد مغذی مانند نیتروژن ، فسفر، مجله خبری گل و گیاه بور و پتاسیم سبب می شود که ریشه گیاهان دچار مشکل شود. سیل و بارش باران هم سبب شسته شدن و خروج مواد مغذی از خاک می شود و کیفیت خاک را پایین می اورد. خاکی که حداقل دارای بیست درصد ماده آلی باشد خاک های الی گفته می شود.

خاک مناسب درخت انگور

ارزیابی تحمل به شوری ژنوتیپهای مختلف مرکبات می تواند بر اساس نتایج آزمون برگ برای غلظت یون های کلر و سدیم در برگ باشد. بنابراین نمونه ها باید از برگهای با سن یکسان تهیه شوند. جذب سدیم و مشکلات سدیم ناشی از آن، معمولا با نسبت جذب سديم تعریف می شود، زیرا غلظت كل نمک به علاوه نسبت جذب سديم ، در تعیین پاسخ محصول به اسدیم بسیار موثر هستند. عامل دیگری که ظاهرا در پاسخ مرکبات به درصد سدیم تبادلی نقش دارد ظرفیت تبادل کاتیونی خاک است. دامنه تحمل مرکبات به درصد سدیم تبادلی حدود 2 تا 10درصد می باشد. البته این ترتیب با توجه به یون عامل شوری و ویژگیهای خاکی و اقلیمی منطقه می تواند تغییر کند.

افزایش مواد مغذی خاک

در خاک های با زهکشی ضعیف، اثر تهویه ضعیف به زودی و به وضوح در سطح ریشه ها قابل مشاهده است. به علت کاهش در قطر منافذ در کفه ها، آبی که به آنها نفوذ می کند بیشتر به صورت یک لایه خیلی نازک (فیلم) روی سطح ذرات خاک می باشد و نمی تواند به آسانی توسط ریشههای درختان مرکبات استفاده شود. همچنین توانایی ریشه درختان مرکبات برای رشد در پروفیل خاک به اندازه منافذ، جرم مخصوص ظاهری توده خاک و استحکام خاک بستگی دارد.

• در خاک هایی که بافت های رسی دارند در اوایل زمستان مقدار پتاسیم و عناصر اولیه بهتر نشان داده میشود. برای باغبانی خانگی، از یک راهنمای برای تناوب زراعی محصولات استفاده کنید. برای کشاورزی، با توجه به برنامه های مختلف تناوب زراعی و بسته به محصولات موجود، با یک کشاورز محلی با تجربه یا اداره ترویج کشاورزی مشورت کنید. ذرت شیرین، چغندر، اسفناج و کلم از جمله سبزیجاتی هستند که در این نوع soli بیشتر رشد می کنند. پیشنهاد می شود در این نوع خاک کشاورزان از کود هایی برای متعادل سازی pH استفاده نمایند زیرا امکان قلیایی شدن زمین وجود دارد.

http://ahwaz-music.ir