خاک مناسب برای کشاورزی تامین نهاده ایران | gold-flower

در بهار شاهد گرم شدن این نوع soli با سرعت زیاد خواهیم بود . اما در تابستان رطوبت خود را به راحتی از دست نمی دهد و خشک نمی شود. دارد و آب را بهتر از Soil های شنی در خود نگهداری میکند به همین علت مواد مجله خبری گل و گیاه مغذی بیشتری در Soil نگهداری میشوند و برای کشت محصول بهتر است. آنچه در این نوشته از سایت فرات پلیمر به آن پرداختیم، معرفی انواع خاک مناسب کشاورزی و نکات مهم در انتخاب بهترین نوع خاک می باشد.

مراحل آزمایش خاک کشاورزی

در مرحله اول برای داشتن یک زمین کشاورزی عالی و پرورش گیاهان ایتدا باید به خاک زمین خود توجه بسیاری کرد، زیرا خاک مناسب یکی از اصلی ترین و پر اهمیت ترین دلایل برای داشتن یک مزرعه با شرایط بسیار مناسب برای کشت گیاهان است. به طور کلی خاک محل استقرار و منبع تامین آب و مواد غذایی برای گیاهان است. علاوه بر آن اکسیژن لازم برای گیاه به وسیله خلل و فرج خاک به گیاه می رسد و گاز دی اکسیدکربن زائد توسط این حفرات از خاک خارج می گردد. خاک رس , خاک برگ , خاک سبوس , ماسه یا پرلیت که خاک مناسبی برای رشد بذر میباشد. علاوه بر آن قسمتی از اکسیژن لازم برای گیاه به وسیله خلل و فرج خاک به گیاه می رسد. و گاز دی اکسیدکربن زائد توسط این حفرات از آن خارج می شود.

خاک پرلیت:

کشاورزی دانش و هنر کشت و پرورش گیاهان به منظور به دست آوردن محصول می‌باشد.[۱] کشاورزی مهم‌ترین پیشرفت در ظهور تمدن بشری غیرمهاجر بود. توسعه کشاورزی و پرورش گونه‌های اهلی توسط انسان باعث افزایش غذای موجود و شکل‌گیری شهرها و تمدن‌ها شد. کشاورزی متمرکز که بر اساس کشت تک‌محصولی است، در قرن ۲۱ بیشترین خروجی را به خود اختصاص داده‌است، اگرچه هنوز، زندگی نزدیک به ۲ میلیارد انسان به کشاورزی معیشتی وابسته است. ترکیبات مواد آلی که در بخش مواد مغذی خاک توضیح داده شده، نیز کمک کننده است. اگر هنوز در مورد خاک خود اطمینان ندارید، می توانید اطلاعات دقیق تر را با بیست دقیقه کار و چند روز انتظار به دست آورید.

هدف از آزمایش خاک کشاورزی چیست؟

به هر حال، اگر نوسان سطح آب زیرزمینی وجود داشته باشد و در برخی مواقع از سال تا عمق 60تا 90سانتی متری از سطح خاک بالا بیاید و برای مدتی در این عمق بماند، باغ های مرکبات مناسبی در آن منطقه حاصل نخواهند شد . خاک هایی هستند که از نظر بافت دارای مقدار زیادی شن و ماسه هستند. این نوع خاک از نظر مواد تغذیه ای فقیر میباشد و برای اصلاح این نو خاک از خاک رس ،کود آلی، و خاک برگ میتوان استفاده کرد.

  • یک مشت خاک را در یک ظرف شفاف بریزید سپس آب اضافه کنید، خوب تکان دهید و سپس بگذارید چند ساعت بماند.
  • از نظر كشاورزي، خاك به مجموعه فعالي گفته مي شود كه در سطح زمين، از اثر مشترك آب و هوا و موجودات زنده (گياهان و جانوران) برسن گها، در طول زمان و پس از تكامل تدريجي به وجود مي آيد.
  • برای هر واحد نمونه گیری نیز حدود 2 کیلو گرم خاک نمونه لازم است.

کمپوست ها انواع گوناگونی دارند که از منابع گوناگونی درست میشوند. مانند کمپوست زباله های شهری، کمپوست های حیوانی، کمپوست های گیاهی و غیره. مخلوطی از خاک رس , خاک ماسه ای , خاک برگ و مواد آلی میباشد . برای پیدا کردن آزمایشگاه و بررسی نمونه ی آزمایش خاک کشاوزی خود می تونید از لینک های زیر استفاده کنید ما لیست تمام آزمایشگاه ها رو براتون قرار دادیم. اگر مقدار منگنز در خاک کمتر از ۱۰ ppm باشد باعث ایجاد محدودیت در رشد گیاه می‌شود.

http://ahwaz-music.ir