بهترین خاک کشت در کشاورزی کشور ایران چیست سامانه مزرعه | gold-flower

در صورتی که pH قلیایی آن اصلاح نشود ممکن است رشد خفیف و زرد شدن برگ ها را به دنبال داشته باشد. معمولاً لایه خاک معدنی سطحی به مقدار زیادی دچار هوازدگی شده و کم و بیش شسته گردیده است. تیم مشاوره هوکارو با بهره گیریی از دانش تخصصی و تجربه در زمینه کشت های خاکی و هیدروپونیک سبزیجات، صیفیجات و توت فرنگی در رسیدن به بهترین نتیجه همراه شماست. این خاک شامل خاک برگ، خاک چای، کود دامی و سم ضد عفونی کننده می باشد و ph آن کمتر از ۶ است. موجودات زنده شامل جانوران ریز و درشتی هستند که در خاک زندگی می کنند و با فعالیت خود در به وجود آمدن مواد آلی نقش بالایی دارند؛ مانند موریانه ها، حشرات، کرم ها، قارچ ها، جلبک ها، باکتری ها و… .

استفاده از ورمی کمپوست به عنوان کود و همینطور پتاسیم فسفر و آهن و نیتروژن از عناصری هستند که معمولاً در خاک تولید نشده و باید به واسطه کودهی به خاک اضافه شوند. کاشت درختان و محصولات کشاورزی در روزهای پایانی فصل زمستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نکته بسیار مهم و اساسی برای کاشت درختان و محصولات زراعی توجه به نوع خاک و انتخاب خاک مناسب می باشد. یک خاک مناسب باید ترکیبی از این سه ماده یعنی پیت ماس ، پرلیت و کوکوپیت باشد. که اگر شما این سه ماده را به خاک خود اضافه نمایید خاک مزرعه شما، یک خاک مناسب برای کشاورزی و پرورش گیاهان مورد نظر شما است. مقدار نسبی ذرات (شن، سیلت و رس) خاک را “بافت خاک” می گویند. بافت خاک بسیاری از خواص فیزیکی و شیمیایی خاک (حاصل خیزی، نفوذپذیری، وزن مخصوص و …) را تعیین می کند.

آخرین محصولات

اگر میزان ph خاک زیر ۷ باشد خاک اسیدی و اگر بالای ۷ باشد خاک قلیایی است. میزان اسیدی یا بازی بودن خاک یا میزان اسیدیته خاک را با ph متر می سنجند. حداقل باید از 12-8 نقطه زمین نمونه‌برداری اکنید و از هر عمق (0-30 و 30-60) در هر نقطه از ۳۰۰ تا 5۰۰ گرم برداشت خاک کنید. همچنین می توانید تکنیک های باغبانی “بدون شخم” یا “بدون حفر” را دنبال کنید تا خاک را بدون آسیب نگه داشته و اجازه دهید به عنوان خاک طبیعی در طول چند سال باقی بماند.

  • واقعیت آن است که صرف وجود عناصر مورد نیاز گیاه در خاک الزاماً به معنای امکان جذب آنها توسط ریشه نمی باشد.
  • اما نکته ای که بسیار مهم است اینکه فرمول یکسانی از شرایط کنترل برای همه گیاهان وجود ندارد.
  • در پیت ماس یک سری مواد اولیه وجود دارد که برای گیاه بسیار مفید و الزامی بوده و در واقع بستری است تا خاک از شوری و مشکلات دیگر در امان باشد.
  • انواع مختلف گیاهان، نیازهای متفاوتی نسبت به خاک خود دارند.

خاک های شنی برای بوته ها و پیازهایی مانند لاله ها ، گل مینای درختی، گل های رز، گیاه گل ختمی، سبزیجات ریشه ای مانند هویج، جعفری و سیب زمینی مناسب هستند. اماندابی به پوشش آب در سطح اراضی پست با نفوذپذیری کم اطلاق می شود و به علت نفوذپذیری کم این اراضی، آب جمع شده در سطح این خاک ها بیشتر توسط تبخیر، یا تعرق یا ترکیبی از این فرآیندها از محیط خارج می شود. شدت ماندابی خاکها براساس عمق، تناوب، طول دوره و ماههای شروع و پایان پدیده ماندابی طبقه بندی می شود.

نمونه گیری از خاک کشاورزی

همچنین اگر قصد پرورش کاکتوس دارید باید در نظر داشته باشید که میزان پرلیت بسیار بیشتری در خاک باید باشد، زیرا پرلیت در خاک موجب آن شده که آب سریع تر عبور کرده و موجب گندیده شدن ریشه گیاه نشود. پیت ماس یکی مجله خبری گل و گیاه از اصلی ترین ماده ها برای خاک مناسب است، که اندازه آن باید از دو ماده دیگر یعنی پرلیت و کوکوپیت در خاک بیشتر باشد. در بیشتر خاک های ایران به دلیل عناصر معدنی و شیمیایی موجود , PH خاک ها بالای ۷ میباشد .

http://ahwaz-music.ir