بهترین خاک مناسب برای احداث باغ پسته رفسنجان | gold-flower

در واقع پرلیت در خاک حاصخیز کشاورزی سبب می شود که آب عبور سریع تری داشته باشد و دیگر مشکل پوسیده شدن گیاه اتفاق نمی افتد. کوکوپیت تشکیل شده از پوسته میوه نارگیل است از این ماده برای سبک کردن خاک های سنگین استفاده می شود. دارای جذب بالای آب است و بستر کاشت مناسبی برای قلمه ها و جوانه زنی و کشت بذر به وجود می اورد. خاک ابتدا با سرعت کم و به صورت سنگ ساخته می شود و بعد از ان به دلیل فرسایش و قرار گرفتن در نزدیکی روی زمین به صورت ذرات کوچک در میاید.

http://ahwaz-music.ir

در قطعه هایی که از نظر بافت و شیب و فرسایش خاک و سایر عوامل تقسیم شده اند باید به طور جدا گانه، طبق الگوی مارپیچی، Z، W، N نمونه برداری انجام شود. یکی از بحران هایی که در کشور با آن مواجه هستیم استفاده بیش از حد از کود و سم می باشد. که آن را به یکی از بزرگترین معضلات کشاورزی تبدیل کرده است. استفاده بی رویه از کودها، نه تنها هزینه ی گزافی را برای کشاورز به همراه دارد بلکه مصرف و تجویز غلط از طرفی موجب غیر سالم شدن محصولات کشاورزی می شود و اثرات جبران ناپذیر برای خاک در بر دارد. محصولات سالم و در حال رشد ذرت و سورگوم سبز است (سورگوم ممکن است کمی پررنگ تر باشد). مزارع قهوه ای اخیراً برداشت و شخم زده شده یا برای یک سال در آیش قرار داشته‌اند.

سبد محصولات

شامل خاک برگ , خاک چای , کود دامی و سم ضدعفونی کننده بوده که PH پایین تر از ۶ دارند . بافت های گیاهی و حیوانی که روند تجزیه شدن را طی کرده و بطور کلی دارای رنگ سیاه یا قهوه ای تیره بوده و به اسم « هوموس » نامیده می شود. روی موجب افزایش میزان پروتئین در دانه ی غلات شده و همچنین مسمومیت حاصل از وجود بیش از اندازه بر و کادمیوم را کاهش می دهد. میزان اضافی آهن در خاک به شکل نقطه های قهوه ای رنگ در برگ های پیر گیاه دظاهر می شود. در اختیار داشتن درصد اشباع برای ارائه برنامه کودی و آبیاری بسیار مفید می باشد.

مزایای زهکشی ضعیف و مانداب سطحی خاک

در ایران از 50٪ تا 60٪ ظرفیت و استعداد زمین هایی که تحت عملیات کشاورزی است (185 هزار کیلومتر مربع) استفاده می گردد. در ایران هم زمین های نیاز به آبیاری و هم زمین های باران-سیر وجود دارد. زمین های زیر کشت ایران در حدود شانزده میلیون هکتار برآورد می شود و از این زمین ها حدود نیمی از آن کشت آبی و نیمی دیگر به صورت دیم کشت می شود. مجله خبری گل و گیاه ایران از نخستین کشورهای جهان است که در آن کشاورزی و زراعت آغاز گردیده است. در قرن اول پیش از میلاد ایرانی ها همه درختان میوه ای که در یونان کشت می شده (به استثنای زیتون) کشت می کرده اند. با هجوم اسکندر کشاورزی ایران رو به زوال گذاشت و بسیاری از مزارع از بین رفت و این وضع تا زمان به حکومت رسیدن اردشیر بابکان ادامه یافت.

  • میزان آهن مورد نیاز در خاک بستگی به نوع گیاهی که کشت شده و روش کاشت متفاوت است اما بهتر است میزان آهن موجود در خاک بین بازه ۱۰ تا ۱۵ ppm باشد.
  • همانطور که مشاهده میشود کمبود عناصری مانند آهن و روی می تواند در خاکهایی با pH بیش از ۸ برای همه گیاهان رخ دهد.
  • این مقدار نیز در آزمایشگاه های خاک کشاورزی تهران و کرج مشخص می شود.
  • آهک فعال معمولا یک شاخص غیر مستقیم از توزیع اندازه ذرات یا سطح ویژه کربنات کلسیم است که به طور غیر مستقیم مسئول کاهش رشد و برخی ناهنجاری های فیزیولوژیکی مانند کلروز است.

در حالیکه در خاکهای حاصلخیز این میزان حداقل ۲ درصد است. شیوه ی نمونه گیری برای آزمایش خاک کشاورزی از مزارع بسیار سادست. ابتدا زمین مورد نظرتان را براساس نوع بافتی که دارد و شیب و محصولات متفاوتی که در زراعت قبلی کشت شده، رنگ، ميزان فرسايش، نوع محصول به قطعات یکسان جدا می کنیم.

بهترین خاک مناسب برای احداث باغ