بهترین خاک برای کشاورزی خاک مناسب کشاورزی انواع خاک کشاورزی شرکت کودکو | gold-flower

اگر فکر می کنید کود یا کمپوست ممکن است به اندازه کافی پوسیده نشده باشد، دایره ای از خاک معمولی اطراف گیاهان بریزید تا از سوزاندن آنها جلوگیری شود. برای به دست آوردن بهترین نتایج، کود را در فصل پاییز اضافه کنید. بسیاری از گیاهان از افزایش بیشتر کود در هر ماه یا دو بار کوددهی در طول فصل رشد نفع می برند، اما این موضوع در بین گونه ها و واریته ها متفاوت است. باید از عملکردهای نامناسب کشاورزی در زمین های نامناسب جلوگیری شود زیرا این زمین ها محصولی با هزینه کلان تولید می کنند و به مشکل کم آبی دامن می زنند. فشارهای زیست محیطی احتمال گسترش زمین های کشاورزی را می کاهند.

http://ahwaz-music.ir

با آزمایش خاک کشاورزی نوع خاک و نقاط قوت و ضعف آن را بهتر می شناسیم و بهترین گیاه را برای کاشت در آن انتخاب می کنیم. خاک باغچه از خاک رس، مقداری ماسه و کود دامی تشکیل می‌ شود و برای کاشت گیاهان باغچه ای مناسب است. درختان و درختچه ها برای تقویت رشد ریشه و جلوگیری از زردی برگ به خاک غنی شده با فسفر و آهن نیاز دارند. خاکی که غذای گیاهی با زهکشی راحت را فراهم کند به ایجاد ریشه های قوی کمک می کند.

انواع خاک؛ کدام خاک برای کدام گیاه مناسب تر است؟

معمولاً برای اصلاح و تقویت این خاک از کود دامی، خاک برگ، پرلیت یا کمپوست استفاده می شود. برای کاشت و برداشت محصولات مرغوب و با کیفیت به عواملی چون خاک کشاورزی مناسب، نور کافی خورشید، دما و رطوبت نیاز است. برای اینکه در انتخاب یک خاک مناسب برای کشت مجله خبری گل و گیاه محصولات خود موفق باشید باید با خواص فیزیکی انواع خاک آشنا شوید. مواد آلی خاک نیز جانداران درشت درون خاک و میکروارگانیسم های ریز مثل مثل باکتری ها و قارچ ها می باشند که با تجزیه بقایای موجودات زنده بخش مهمی از خاک بنام هوموس را به وجود میاورند.

انواع خاک؟

امروزه میدانیم که کشاورزی بدون استفاده از انواع کودها در خاک های کشوری مثل کشور ما که مواد آلی کمی دارد امکان پذیر نیست، بنابراین تنها راه حلی که به نظر مشکل گشاست، استفاده از آزمایش خاک کشاورزی است. ماده گیاهی و حیوانی مانند امولسیون ماهی یا هیدرولیزات ماهی، بهترین نوع کود برای رشد میکروبی را در طولانی مدت فراهم می کنند، که خاک را غنی از مواد مغذی و بصورت متخلخل نگه می دارند. دو عنصری که در آزمایشگاه های خاک کشاورزی در تهران و کرج مشخص می شود آهک و نمک است.

داروخانه گیاهپزشکی باغبان

خاک در طول بهار گرم می شود و می تواند مقدار زیادی آب را که معمولا به زهکشی نیاز دارد، در خود نگه دارد. حتی برای خاکهایی که محتوای خزه آنها زیاد است ممکن است لازم باشد کانال های زهکشی حفر شود. به طور كلي خاك محل استقرار و منبع تأمين آب و مواد غذايي براي گياهان است. علاوه بر آن اكسيژن لازم براي گياه به وسيله خلل و فرج خاك به گياه مي رسد و گاز دي اكسيدكربن زائد به وسيله ي اين حفرات از خاك خارج ميگردد. 1 گرم بر سانتی متر مکعب با درصد ذرات جامد درشت و با عمق حداقل 60-50سانتی متر، نیاز است.

  • آنچه که آزمایشگاه بافت خاک اعلام میکند عبارت است از سه عدد که جمع آنها %۱۰۰ میشود.
  • خاک حاصلخیز کشاورزی یکی از الزامات داشتن محصول با کیفیت می باشد.
  • در این بین، مواد ارگانیک کمتر از 10 درصد خاک کشاورزی را تشکیل می‌دهند و به دو دسته‌ی مواد ارگانیک زنده و غیرزنده تقسیم می‌شوند.
  • آب و خاك همراه با مواد محلول در آن، «محلول خاك» را تشكیل می دهد.
  • از گودال ها و مکان های پر شاخ و برگ هم نمونه جمع نکنید.