“این آزمایشگاه کشت بافت جدید به استراتژی نزدیک شدن به ما پاسخ می دهد”

در 40 کیلومتری فرودگاه بین‌المللی در شهر گواتمالا، گواتمالا، می‌توانیم Pegón InVitro® (PIV) را پیدا کنیم که اخیراً یک آزمایشگاه کشت بافت افتتاح شده است. از طریق افتتاح این آزمایشگاه، پوپویان – یک شرکت کشاورزی گواتمالایی که در سال 1976 تأسیس شد – قصد دارد خدمات خود را هم در بازار گواتمالا و هم در بازار بین المللی گسترش دهد. فردی رومرو، مدیر آزمایشگاه پوپویان، می گوید: “تعداد کمی از آزمایشگاه های کشت بافت در گواتمالا خصوصی هستند و فقط نیازهای داخلی را برآورده می کنند. این اولین آزمایشگاه تجاری کشت بافت در این مقیاس است که برای حمایت از مشتریان ملی و بین المللی ساخته شده است.” در این مقاله، او و فرانسیسکو ویتری، مدیر کل پوپویان اطلاعات دقیق تری در مورد آزمایشگاه جدید به اشتراک می گذارند.


آزمایشگاه PIV در گواتمالا

چه چیزی داخل این هست؟
آزمایشگاه PIV محصولات مختلفی مانند گیاهان زینتی، موز، چنار، انواع توت ها، قهوه، آگاو و غیره را تولید می کند. به گفته پوپویان، در مرحله اول، این آزمایشگاه ظرفیت تولید 10 میلیون کارخانه را دارد. 5 میلیون از طریق روش تولید کشت بافت سنتی، و 5 میلیون گیاه از طریق تکنیک بیوراکتور غوطه‌وری موقت (TIB).

این آزمایشگاه همچنین مجهز به تکنیک هایی مانند جنین زایی جسمی است. رومرو بیان می‌کند: «این ساختمان با زیرساخت‌های مدرن و مجهز به فناوری‌های روز مانند اتاقک‌های اقلیمی، چرخ دستی‌های LED، آماده‌سازی رسانه و اتاق تخصصی بیوراکتور غوطه‌وری موقت ساخته شده است. هدف این پروژه افزایش چشمگیر است. ظرفیت تولید در یک چارچوب زمانی کوتاه در محصولاتی مانند گیاهان زینتی، موز و چنار، فناوری PIV امکان تولید مواد نخبه و گیاهان عاری از بیماری را فراهم می کند.


تصویری از آزمایشگاه PIV و تجهیزات آن

یک استراتژی نزدیک به تقویت
ویتری می افزاید: “این آزمایشگاه کشت بافت جدید به استراتژی نزدیک شدن به ما پاسخ می دهد، که به پوپویان اجازه می دهد تا هزینه ها و زمان حمل و نقل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. گواتمالا از نظر استراتژیک در نزدیکی بازار ایالات متحده واقع شده است و ارتباطات لجستیکی بسیار خوبی با بازار اروپا دارد. با این حال، به طور فزاینده ای به طور فزاینده ای کاهش می یابد. محدودیت‌های بهداشتی گیاهی در مورد حمل و نقل مواد گیاهی از یک کشور/قاره به کشور دیگر، تولیدکنندگان را وادار می‌کند تا مواد اولیه خود را در کشت بافت تکثیر کنند.

با این حال، مواد نخبه معمولاً از آزمایشگاه‌های کشت بافت در اروپا، آفریقا یا آسیا تهیه می‌شوند. این آزمایشگاه جدید قصد دارد مجموعه نهال هایی را که برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشدی که در بازارهای داخلی و بین المللی تولید می شود، تکمیل کند. علاوه بر این، هزینه‌های حمل و نقل بالا و زمان‌های تحویل طولانی، تولیدکنندگان را وادار می‌کند تا گزینه‌های دیگری را که به محل تولید و بازارشان نزدیک‌تر هستند، جستجو کنند.»


یک تیم در آزمایشگاه PIV مشغول به کار است

“هدف ما آوردن مواد اولیه محصول، افزایش آن در گواتمالا، و تحویل آن به سایت های تولیدی در گواتمالا، ایالات متحده و اروپا است. این به طور قابل توجهی هزینه و زمان حمل و نقل را کاهش می دهد. به عبارت دیگر، آزمایشگاه جدید به ما امکان می دهد. مزیت های رقابتی: سازگاری سریع تر، چابکی برای افزایش مقیاس و امکان ارائه سریع تر به مشتریان.

اما نه تنها این. همچنین به مرکز بیوتکنولوژی پوپویان کمک می کند. این مرکز یک پردیس بیوتکنولوژی است که بازیکنان را در یک مفهوم فروشگاهی واحد متحد می کند که در آن ما می توانیم خدمات بیشتری را برای پرورش دهندگان و تولیدکنندگان ارائه دهیم. به عنوان مثال، خدمات مهدکودک، اصلاح نژاد، تشخیص بیماری های گیاهی و خدمات نشانگر مولکولی. علاوه بر این، آزمایشگاه جدید به ما کمک می کند تا ردپای CO2 خود را کاهش دهیم.”

شروع حمل و نقل تجاری و مشارکت
PIV فعالیت خود را در سپتامبر 2023 آغاز کرد. این آزمایشگاه بخشی از Pegón Piloncito®، یک واحد تجاری از Popoyán است که مسئول تولید نهال محصولات مختلف برای گواتمالا و کشورهای همسایه است. این واحد تجاری از بذر، قلمه و در حال حاضر کشت بافت نهال تولید می کند. به گفته این شرکت، تولید سالانه بیش از 300 میلیون اصله نهال دارد. رومرو اظهار داشت: “محصولاتی که ما در آزمایشگاه PIV تولید می کنیم برای صادرات به هر نقطه از جهان در دسترس است، اولین محموله های تجاری به اروپا و ایالات متحده آمریکا در سال جاری آغاز می شود.”

برخی از محصولاتی که در آزمایشگاه PIV تولید می شوند

“برای معرفی آزمایشگاه کشت بافت و خدماتی که ارائه می‌دهیم، در Greentech در آمستردام و Cultivate در اوهایو که در آنجا قادر به تعامل با مشتریان خواهیم بود، شرکت خواهیم کرد. همچنین در حال امضای مشارکت استراتژیک با آزمایشگاه کشت بافت در هلند هستیم. ما را در آن بخش از جهان حمایت خواهد کرد تا کنون، واکنش بازار به این پروژه فراتر از انتظارات ما بوده است.»

برای اطلاعات بیشتر:
ایگناسیو ویتری
پوپویان
(502) 40044821
11 avenida 37-80 zone 11 Colonia Las Charcas
گواتمالا کالیفرنیا
[email protected]
www.popoyan.com

منبع