انواع خاک کشاورزی کدامند؟ فرات پلیمر | gold-flower

به طور کلی میزان هوموس در خاک خوب کشاورزی بین ۵ تا ۶ درصد است. خاک های که از لحاظ میزان هوموس غنی هستند، رنگی کاملا سیاه دارند.در خاکهای جنوب و غرب و مرکز ایران میزان مواد آلی در حدود ۱٪ است. دانستن اینکه چه نوع خاکی را برای محصولات زراعی خود را در نظر دارید، یکی از مهمترین جنبه های کشاورزی موفق است. خوب بودن خاک با توجه به شرایط آب و هوای هرمنطقه و نوع گیاه امری نسبی است . بطورکل خاک خوب می بایست با در نظرگرفتن اقلیم و گیاه، نسبت مناسبی از اجزای تشکیل دهنده خاک باشد.

همچنین گیاه مناسب برای زمین کشاورزی با توجه با مشخصاتی که در آنالیز نتایج آزمایش خاک و با نظر کارشناسان مشخص می شود. یکی از مواردی که با بردن آزمایشگاه خاک کشاورزی تهران مجله خبری گل و گیاه و کرج مشخص می شود، میزان پی اچ خاک است که اسیدی و قلیایی بودن خاک را نشان می دهد. اعداد بین 7 تا 14 نشان دهنده قلیایی بودن خاک و 0 تا 7 نشان دهنده اسیدی بودن خاک است.

کود آمینو استار فروت ست اورانتیکا اسپانیایی

بین پایه های مختلف مرکبات در تجمع یا رد کردن سدیم و کلر وجود دارد. کلوپاتراماندارین یک رد کننده یون کلر و یک جمع کننده یون سدیم است، در مقابل، نارنج هم سدیم و هم کلر سدیم است. صدمه نمک به مرکبات به طور عمده به علت تجمع زیاد کلر و سدیم است.

  • ظاهر خاک همان نوع بافت است که هنگام بردن نمونه خاک به آزمایشگاه خاک کشاورزی در تهران و کرج به صورت علمی تر به آن پرداخته می شود.
  • عبارت است از ترتیب و نحوه قرار گرفتن ذرات تشکیل دهنده خاک.
  • خاک اسیدی خاکی است که شامل خاک برگ ، خاک چای ، کود دامی و محلول های ضدعفونی کننده است که PH این خاک پایین تر از ۶ بوده .
  • اما بخش عمده خاکهای شرق کتالم، تنکابن، خرم آباد، عباس آباد، علمده، نور، ایزده، جنوب نکا، رستم کلا، بهشهر، علمدار محله و گلوگاه بین 5 تا 10 درصد کربنات کلسیم کل دارند.
  • از مهمترین آن ها نیتروژن، فسفر، پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است.

خاک رس حالت گلوله ای دارد و مرطوب چسبناک است و بعد از خشک شدن سخت می شود. اگر زهکشی خاک افزایش یابد، گیاهان به خوبی رشد می کنند، زیرا خاک رس می تواند غنی از مواد مغذی باشد. پس از اتمام عملیات تسطیح خاک سطحی مجددا سطح مزرعه به صورت یکنواخت پخش شود، سپس پشته های محدب شکل موازی در جهت شمال و جنوب با شیب جانبی مناسب و با فاصله مناسب احداث گردد خاک پشته ها از حفر جوی های ایجاد شده برداشت می شود.

با عضویت در خبرنامه از آخرین محصولات و خدمات باخبر شوید

از بقایای گیاهان، روی هم انباشته شدن و تجزیه آن ها، خاک برگ به وجود می آید. تغییر شدید pH خاک کشاورزی می‌تواند موجب بروز اتفاقات زیر در خاک یا گیاهان شود. برای کمک به زهکشی و جلوگیری از تراکم خاک، معمولا در خاک ماسه و افزودنی های دیر اضافه می کنند. چمنها به خاکهایی که مواد کمپوست شده، کود و مواد افزودنی ترکیب شده اند، نیاز دارند. اگر آب شفاف باشد با ذرات لایه ای در ته ظرف با بهترین ذرات در قسمت بالا این خاک احتمالاً یک خاک لومی است.

http://ahwaz-music.ir