انواع خاک در کشاورزی انواع خاک در کشاورزی کود کامل و کود بهاره | gold-flower

پیش از معرفی انواع خاک ها باید گفت که دسته بندی یک خاک با توجه به بافت آن که شامل خواص شیمیایی و فیزیکی و همچنین نفوذپذیری و وزن مخصوص آن میشود اتفاق می افتد. بدیهی است که خواص هر یک از دسته بندی ها نیر با هم فرق میکند. خلل مجله خبری گل و گیاه و فرج در واقع همان فضای خالی بین ذرات خاک است که راه های ارتباطی هوا و آب برای رسیدن به ریشه را درون خاک تشکیل میدهد. بسته به نوع خاک و فضای خالی موجود در بین ذرات آن، جذب آب و نگهداری آن بین ذرات خاک می‌تواند متفاوت باشد.

  • خاک جنگلی در اثر روی هم انباشته شدن و تجزیه برگ ها در زیر درختان به وجود می آید و بسیار غنی می باشد.
  • بدیهی است که خواص هر یک از دسته بندی ها نیر با هم فرق میکند.
  • میخوام یه سوال بپرسم ازتون شده گیاهتون که خیلی هم دوسش دارین خراب بشه و ببرین نهالستان ها تا کارشناسا درمانش کنن و به گیاهتون جون دوباره بدن؟!!!
  • توجه به شرایط اقلیمی و انتخاب ارقام مناسب با منطقه کشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • شوری خاک آزمایش خاک کشاورزی در آزمایشگاه به وسیله EC متر سنجیده می‌شود و تحت عنوان هدایت الکترونیکی نامیده می شود.

PH بیشتر از 8 / 5، برای کشت بیشتر ارقام مرکبات نامناسب است. PH حدود 6 تا 7، بهترین دامنه pH برای کشت اغلب ارقام مرکبات است. استفاده از هورمون ریشه زا زاک تکثیر برخی از گیاهانی را که قلمه زدنشان به سختی میباشد، خیلی آسانتر میکند. چاله کن ( گود کن ) وسیله ای میباشد که چاله کن با چرخش قطعه ای به اسم مته، خاک را بهم می زند و با عمق و قطر زمین …

پارامترهای آزمایش خاک کشاورزی

اعتقاد بر این است که خاک رس در مکانهایی قرار دارد که سنگ در تماس با آب، هوا یا بخار است. به عنوان مثال، رسوبات در پایین دریا یا دریاچه ممکن است در طی زمان مانند Soil رس عمل کنند. ریشه گیاهان در این لایه به خوبی نفوذ می کنند، اما فعالیت میکرو ارگانیسم ها در این لایه زیاد نیست. نحوه و زمان مصرف کود پتاسیم برای درختان میوه، پسته، گردو و برنج… در دنیای پر مشغله و ماشینی امروزی، نگهداری و پرورش گل و گیاه از آرامش بخش‌ترین کارهاست. نگهداری از انواع گل و گیاه، علاوه بر تاثیرات روانشناختی مثبتی که برای افراد به همراه دارد، باعث زیبایی فضا و پاک سازی هوا می‌شود….

مسائل مربوط به آب و زمین[ویرایش]

جهت اصلاح این نوع خاکها از کودهای آلی و معدنی استفاده میشود. خاک برگ معمولی از تجزیه برگهای مختلف گیاهان حاصل میشود. آنها جمع آوری و در گودالی به عمق های مختلف ریخته و بعد از مدتی در اثر تخمیر پوسیده و به خاک برگ تبدیل میشوند. برای اینکه تخمیر سریعتر انجام پذیرد، روی آنها را با خاک پوشانده و هر چند روز یکبار خاک را آبیاری میکنند، و به هم میزنند، و بعد از چندین ماه تا یکسال، این برگ ها پوسیده میشود . سپس آنها را سرند می کنند، و بصورت خاک نرم قهوه ای در می آورند، و با سایر خاکها مخلوط میکنند، و مورد استفاده قرار میگیرد. آبی که در خاک وجود دارد حمل مواد حل‌شده را به عهده دارد که البته این مواد حمل شده برای رشد و نمو گیاهان به مصرف می‌رسد.

کیفیت خاک برگ بستگی به مواد اولیه ای دارد که خاک برگ از آن تولید می شود. از این نوع خاک معمولا در کشت گیاهان آپارتمانی استفاده می شود. خاک مناسب برای کاشت درخت انگور، خاک‌های عمیق، سبک و حاصلخیز است. این درخت اگر در خاک‌های شنی کاشته شود، محصول بیشتری خواهد داشت. برای اصلاح خاک رسی شما می‌توانید از خاک برگ ، کمپوست ، کود دامی و… استفاده کنید. شبیه به خاک جنگلی میباشد که در اثر تجزیه کامل آثار و بقایای گیاهان مختلف مانده در سطح جنگل یا در زیر خاک تولید میشود.

http://ahwaz-music.ir