انواع خاک؛ کدام خاک برای کدام گیاه مناسب تر است؟ جالیزان | gold-flower

خاکهایی گچی، لایه ای از ذرات سفید ماسه مانند در کف ظرف باقی می گذارند و آب رنگ خاکستری کم رنگ خواهد بود. در خاکهای شنی آب کاملاً شفاف می ماند و بیشتر ذرات در ته ظرف می مانند. این خاک را توده متراکم قهوه‌ ای تا سیاه ‌رنگ خزه‌ ها و گیاهانی که بطور ناقص تجزیه شده‌اند تشکیل می دهند. به عبارتی این خاک متشکل است از نوعی خزه که در مرحله ای از چرخه عمر خود به خاک تبدیل شده است. عبارت است از ترتیب و نحوه قرار گرفتن ذرات تشکیل دهنده خاک.

  • بافت خاک را می توان کنترل کرد و با در نظر گرفتم میزان ماسه، رس، لوم و سنگریزه قابل بررسی هستند.
  • عمق ماندابی، به طور کلی عمق آب راکد در سطح خاک است که با واژه های کم عمق، متوسط و عمیق توصیف شده و برحسب سانتی متر اندازه گیری و ثبت می شود.
  • اگر خاک درختان مرکبات دارای تجمع مس قابل استفاده در لایه های سطحی باشد pHباید به بالاتر از 6/5 افزایش یابد .
ذخایر سیلت می تواند بسیار حاصلخیز باشد و بستر بسیاری از گیاهان مانند تالاب های اطراف رودخانه می سی سی پی یا کشاورزی نزدیکی رودخانه نیل است. خاک شنی در بهار سریع گرم می شود و تمایل به نگهداری مواد مغذی کمتری دارد زیرا این مواد غالباً شسته می شوند. شرایط، معمولا ریشه های بیشتر ارقام مرکبات، خپل و کوتاه شده و رشد آنها به شدت کاهش می یادث.

خاک فقیر

با خاصیت کلوئیدی که دارد جذب آب و مواد غذایی را افزایش میدهد و ساختمان کلی خاک را بهبود میبخشد. میوه ها و سبزیجات موجود در خاک می توانند به مدیریت رطوبت کمک کنند تا باغ شما از آبیاری بیش از حد یا کم آبی محافظت کند. میوه ها و سبزیجات غالباً بیشتر از مواد غیر خوراکی به آب نیاز دارند. در خاکهای با مواد آلی (پیت ماس) ذرات زیادی روی سطح شناور می شوند. آب کمی تیره خواهد بود و یک لایه نازک در پایین آن قرار دارد. خاک لومی دارای ساختار عالی، زهکشی مناسب است، رطوبت را حفظ می کند، سرشار از مواد مغذی است، به راحتی کشت می شود و در بهار سریع گرم می شود، اما در تابستان به سرعت خشک نمی شود.

نکات مهم در نمونه برداری از خاک :

در مقابل، کربنات کلسیم در جزء رس خاک (کربنات کلسیم فعال خاک) که موجب ایجاد و نگهداری غلظت زیاد بی کربنات در محلول خاک می شود، برای پیش بینی پتانسیل توسعه کلروز مناسب تر است. ویژه کشتاورزی نیز با قابلیت اکسیژن رسانی بیشتر به خاک و ریشه گیاهان و همچنین عدم آسیب به مواد آلی و معدنی مغذی خاک میتواند باعث حاصلخیزی بیشتر خاک گردد. در این خصوص برای دریافت مشاوره فنی رایگان، در هرساعت از شبانه مجله خبری گل و گیاه روز، با پشتیبانی فنی ما تماس بگیرید. در واقع بیس اصلی خاک مناسب پیت ماس است؛ این یعنی میزان پیت ماس در خاک باید به نسبت دو ماده دیگر غالب باشد. پیت ماس حاوی مواد اولیه فوق العاده مفید برای گیاه است و به عنوان یک بستر برای بهبود وضعیت خاک، می تواند شرایط مناسب برای رشد هر نوع گیاه را فراهم آورد. برای تهیه پیت ماس می توانید با شماره های درج شده در بخش تماس با ما سایت ارتباط حاصل نمایید.

http://ahwaz-music.ir

تمام عناصر ریز مغذی به مقدار خیلی کم برای مصرف گیاهان مورد نیاز است ام همن مقدار کم در صورت نبود باعث ایجاد اختلال در رشد گیاه می باشد. درصد اشباح خاک در ازمایش خاک کشاورزی پارامتری است که نشان می دهد ۱۰۰ گرم خاک چه مقدار آب را جذب می‌کند تا به حد اشباع برسد. بسیاری از گیاهان خاک کمی اسیدی را ترجیح می دهند، در صورتی که هیچ گونه اطلاعات دیگری ندارید، pH 6.5 را در نظر بگیرید. پرلیت، در فروشگاه های کشاورزی در دسترس است، و برای همه ی انواع خاک مفید است، مخصوصا برای خاک های رسی، که عمدتا بعنوان ذرات فوق العاده بزرگ عمل می کنند. تراشه های شاخه های درخت یا تراشه های کوچک از شاخه های کوچک بیشترین میزان مواد مغذی را در هنگام بهبود و اصلاح خاک دارند. از چوب جدید استفاده نکنید، زیرا می تواند سطح نیتروژن خاک را کاهش دهد.

چگونگی تشکیل خاک