انواع خاک؛ کدام خاک برای کدام گیاه مناسب تر است؟ جالیزان | gold-flower

نبود سایبان و یا عدم وجود سیستم آبیاری مناسب سبب می شود که خاک حاصلخیز کشاورزی جای خود را به خاک های پوسیده بدهند. به طور کلی اراضی شیب دار از موارد مهمی هستند که سبب می شود بخش زیادی از هدر رفت مجله خبری گل و گیاه آب جلوگیری شود. اگر قرار باشد که گیاهان بدون هیچ عیب و نقصی رشد کنند بسیار مهم است که خاک کشت تقویت شود و اگر تقویت در راستای خاک بستر کشت اولیه صورت بگیرد نیز در نهایت نتایج بهتری دیده می شود.

بخش های آزمایشگاه

کارشناسان ما شما را در تهیه کود مناسب برای گیاه تان راهنمایی خواهند نمود. هوموس با آنکه از نظر حجمی و وزنی کسر نسبتا ناچیزی از خاک های معدنی را تشکیل می دهد. دارای اثرات چشمگیری بر خواص فیزیکی و شیمیایی و تغذیه ای خاک می باشد.

رس (clay)

شامل خاک رس و مقداری ماسه و کود دامی میباشد.که برای کشت اکثر گیاهان باغچه ای مناسب است. خاک باغچه نیاز دارد که هر ساله با کود های آلی و شیمیایی تقویت شود. موضوع دیگر در مورد خاک کشت مربوط به بافت خاک است و مقدار نسبی ذرات خاک است.

  • در ایران هم زمین های نیاز به آبیاری و هم زمین های باران-سیر وجود دارد.
  • خاک تحت الارض (خاک تحتانی) در زیر خاک سطح الارض قرار دارد و به علت تراکم و فشردگی زیاد فاقد تهویه مناسب است لذا ریشه گیاهان به ندرت در آن توسعه می یابد.
  • بافت خاک همان چیزی است که از خاک قابل لمس است؛ نرمی، تختی، سبکی و سنگینی خاک، حاصلخیزی و ضعف خاک همه و همه در نگاه اول مربوط به بافت خاک میباشد.

همان قدر که مهم است در ابتدا خاک خوبی برای گیاهانتان تهیه نمایید همان میزان نیز نگه داری از آن تاثیربسزایی در روند رشد گیاهان دارد. در این مقاله مابه شما آموزش دادیم که خاک مناسب برای گیاهان چیست و چگونه تهیه می‌شود و هم چنین اواع خاک ها را هم خدمت شما عزیزان معرفی کردیم که شما از این پس به راحتی می‌توانید خاک مورد نیار گیاه خود را تهیه کنید. خاک برگ خاکی است که ، از باقی مانده گیاهان مختلف و تجزیه برگ های گیاهان به وجود می‌آید. خاک اسیدی خاکی است که شامل خاک برگ ، خاک چای ، کود دامی و محلول های ضدعفونی کننده است که PH این خاک پایین تر از ۶ بوده .

طرز نگه داری از گیاه كروتون

ایران به عنوان یکی از اعضای کنوانسیون تنوع زیستی باید به اهداف تنوع زیستی آیچای پایبند باشد. براساس یکی از این اهداف ایران باید تا 2020 میلادی مساحت زمین های محافظت شده خود را به 17 درصد برساند. این رقم تقریبا دوبرابر منطقه حفاظت شده فعلی در کشور است. به هرحال هرچند مدتهاست کمبود منابع آبی یکی از چالش های افزایش تولید کشاورزی در ایران به شمار می روند تحقیق ما نشان می دهد محدودیت های دیگر از لحاظ مطلوبیت زمین نیز وجود دارد.

http://ahwaz-music.ir