انتخاب کنه شکارچی مناسب


اکنون که تابستان فرا رسیده است، احتمالاً فشار تریپس و کنه عنکبوتی افزایش می یابد. آب و هوای داخل گلخانه نیز در حال تغییر است و – به گفته کوئن مرکوس، مشاور Biobest – پرورش دهندگان زینتی باید کنه شکارچی را انتخاب کنند که به بهترین وجه مناسب این شرایط باشد. به عنوان مثال، Amblyseius swirskii نسبت به Amblyseius cucumeris برای دماهای بالاتر مناسب تر است.

در سرتاسر جهان، پرورش دهندگان گل رز بریده، ژربرا، پوانستیا، گیاهان گلدانی شاخ و برگ و گیاهان بستر برای سبدهای آویزان با موفقیت از کنه های شکارچی برای کنترل تریپس و کنه عنکبوتی استفاده می کنند.

کوئن می گوید: «در محصولات زینتی، آستانه آسیب بسیار کم است، زیرا گیاهان یا گل ها باید عالی به نظر برسند. استفاده از مناسب ترین دشمنان طبیعی به این امر کمک می کند.»

Swirskii-System در شرایط گرم انتخاب بهتری است
اگر تریپس مشکل اصلی است، کوئن می گوید Swirskii-System انتخاب خوبی در این زمان از سال است.

او می گوید: «این همه کاره در برابر تریپس بسیار مؤثر است اما به کنترل مگس سفید و کنه های عنکبوتی نیز کمک می کند. “Amblyseius swirskii در دماهای بالاتر بهتر از Amblyseius cucumeris (Amblyseius-System) رشد می کند، که پرورش دهندگان زینتی اغلب در زمستان و بهار به آن تکیه می کنند.”

“Swirskii-System می تواند برای مدت طولانی زنده بماند، به خصوص اگر یک یا دو بار با Nutrimite™ تغذیه شود. این مکمل غذایی هنگام آبیاری ناپدید می شود، بنابراین گیاهان و گل ها همچنان زیبا به نظر می رسند.”

موثر در برابر WFT
کوئن می گوید قبل از استفاده از کنه های شکارچی، شناسایی صحیح گونه های تریپس بسیار مهم است.

“در برابر تریپس‌های گل وسترن (Frankliniella occidentalis)، شایع‌ترین گونه‌ها، هر دو کنه‌های شکارگر بسیار موثر هستند. در مورد اکینوتریپس آمریکایی، آنها کمتر موثر هستند – کسانی که شک دارند باید با مشاور Biobest خود تماس بگیرند.

زمان استفاده از Phytoseiulus-System یا Californicus-System
کوئن می‌گوید: «پرورش‌کنندگان زینتی که به‌ویژه تحت تأثیر کنه‌های عنکبوتی قرمز قرار می‌گیرند، عموماً کنه شکارچی Phytoseiulus-System – مؤثرترین کنترل بیولوژیکی کنه‌های عنکبوتی در جهان» را انتخاب می‌کنند. Phytoseiulus persimilis چرخه زندگی کوتاه تری نسبت به کنه عنکبوتی دارد که به کاهش جمعیت آفت کمک می کند.

“Phytoseiulus در شرایط مرطوب بهترین حالت خود را دارد. در آب و هوای گلخانه ای خشک تر، Californicus-System (Amblyseius californicus) احساس راحتی بیشتری می کند و می توان از آن برای پیشگیری استفاده کرد. در عین حال، Phytoseiulus-System در شرایط فشار بالای آفات بهترین عملکرد را دارد.”

کنه های عنکبوتی مختلف فعال در پوانستیا
کوئن می‌گوید توجه به کنه‌های عنکبوتی که برای مثال در Poinsettias وجود دارد، مهم است.

او می‌گوید: «سیستم Phytoseiulus به طور موفقیت‌آمیزی با رایج‌ترین کنه‌های عنکبوتی دو نقطه‌ای (Tetranychus urticae) مبارزه می‌کند، اما با کنه کوچک‌تر لوویس (Eotetranychus lewisi) مشکل بیشتری دارد. “در این مورد، Californicus-System یا Andersoni-System انتخاب بهتری است.”

سیستم اندرسونی برای کنه های کوچکتر
Amblyseius andersoni همچنین برای کنترل کنه های کوچکتر مانند کنه های گال و تارسونمید توصیه می شود. «سیستم اندرسونی در دماهای پایین‌تر و بالاتر فعال می‌ماند در حالی که عمدتاً از کنه‌های صفراوی و زنگ و همچنین تریپس تغذیه می‌کند».

همانطور که می بینید، Biobest دارای انتخاب گسترده ای از محصولات کنه های شکارچی است که به پرورش دهندگان این امکان را می دهد تا دشمن طبیعی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با آب و هوای گلخانه و فشار آفات آنها سازگار است.

برای اطلاعات بیشتر:

Biobest Group NV

تلفن: +32 14 25 79 80



منبع