افزایش گیاهان و محصولات گیاهی که می توانند آزادانه به گیگابایت منتقل شوند

در 29 اوت 2023، دولت بریتانیا مدل عملیاتی هدف مرزی (BTOM) را منتشر کرد که به دنبال ارائه یکی از پیشرفته‌ترین مرزهای تجاری در جهان با ساده‌سازی کنترل‌های واردات و به حداقل رساندن بار بر روی تجار است.

BTOM رویکرد مرحله‌ای کنترل‌های امنیت زیستی را به رژیم واردات گیاهان و محصولات گیاهی ادامه می‌دهد و یک رویکرد جدید مبتنی بر ریسک را برای کنترل‌های مرزی معرفی می‌کند.

افزایش مقررات زدایی از گیاهان و محصولات گیاهی وارداتی به بریتانیا
پس از بررسی علمی کالاها در همه گروه‌های خطر محصولات گیاهی و گیاهی، دولت بریتانیا با خوشحالی اعلام می‌کند که افزایشی در گیاهان و محصولات گیاهی وجود دارد که مقررات‌زدایی شده‌اند، بنابراین می‌توانند بدون اینکه تحت هیچ گونه گیاهی قرار بگیرند، به GB منتقل شوند. کنترل های بهداشتی این تغییرات در حال حاضر اعمال می شود.

  • کالاهای موجود در رده کم خطر برای کشورهای غیر اتحادیه اروپا دیگر نیازی به رایانه شخصی نخواهند داشت. این اکنون کنترل های اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا را هماهنگ می کند.
  • همه کالاهای کم خطر اکنون مقررات زدایی شده در نظر گرفته می شوند.

مقررات زدایی از این محصولات باعث کاهش پیش بینی شده حدود 800000 رایانه شخصی شده است که تخمین زده می شود 105 میلیون پوند صرفه جویی در صنعت داشته باشد. این رقم بر اساس میانگین هزینه یک رایانه شخصی در بریتانیا است.

گیاهان و محصولات گیاهی با خطر متوسط: زیرمجموعه های جدید
در ابتدا، گیاهان و فرآورده های گیاهی به ریسک بالا، متوسط ​​و کم طبقه بندی شدند و کنترل ها به طور مناسب در برابر خطر وزن داده شدند. پس از بررسی بیشتر، تغییری در نحوه جستجوی دسته با خطر متوسط ​​برای گیاهان و محصولات گیاهی ایجاد خواهد شد.

رده ریسک متوسط ​​به دو بخش A و B تقسیم می شود. بنابراین، دسته بندی ریسک جدید عبارتند از: بالا، متوسط ​​A، متوسط ​​B و کم خطر.

  • کالاهای پرخطر نیاز به گواهی بهداشت گیاهی (PC) و قبل از ورود به GB دارند. از 30 آوریل 2024، مطابق با رژیم واردات مرحله‌ای، این کالاها تحت بررسی‌های مبتنی بر ریسک، فیزیکی و هویتی در یک پست کنترل مرزی (BCP) یا نقطه کنترل تعیین‌شده (CP) قرار دارند.
  • کالاهای با ریسک متوسط ​​قبل از ورود به گیگابایت به رایانه شخصی و اعلان قبلی نیاز دارند. از 30 آوریل 2024، مطابق با رژیم واردات مرحله‌ای، این کالاها تحت بررسی‌های مبتنی بر ریسک، فیزیکی و هویتی در یک BCP یا CP تعیین‌شده قرار می‌گیرند.
  • کالاهای B با خطر متوسط ​​هنگام ورود به گیگابایت فقط به رایانه شخصی نیاز دارند.
  • کالاهای کم خطر به رایانه شخصی یا اطلاعیه قبلی نیاز ندارند.

علاوه بر تغییرات رده خطر، سه کالا، بخش هایی از گیاهان (به غیر از میوه ها و دانه ها) Ipomoea و Solanaceae و برگ های Spinacia oleracea (برگ های اسفناج) برای واردات از کشورهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا از دسته کم خطر به با خطر متوسط ​​منتقل شده است.

در حال حاضر یک حق ارتفاق برای میوه ها و سبزیجات با خطر متوسط ​​اتحادیه اروپا، سوئیس و لیختن اشتاین اجرا شده است به این معنی که آنها نیازی به اطلاع قبلی یا داشتن رایانه شخصی ندارند. برای اینکه به کسب‌وکارهای اتحادیه اروپا زمان بیشتری برای آماده شدن برای کنترل‌های جدید بدهیم، اکنون می‌توانیم تأیید کنیم که تاریخ پایان حق ارتفاق تمدید شده است و برنامه‌ریزی شده است که 31 ژانویه 2025 باشد. از این تاریخ، میوه‌ها و سبزیجات با خطر متوسط ​​اتحادیه اروپا مشمول هر یک از این موارد خواهند بود. کنترل های با خطر متوسط ​​A یا B با خطر متوسط، بسته به دسته بندی آنها.

این برای شغل تو چه معنی میدهد؟
اگر قسمت هایی از گیاهان (به غیر از میوه ها و دانه ها) را وارد می کنید Ipomoea و Solanaceae و برگ های Spinacia oleracea از اتحادیه اروپا، سوئیس و لیختن اشتاین، این کالاها اکنون به عنوان “کالاهای با خطر متوسط” در نظر گرفته می شوند، اما همچنان مشمول حق ارتفاق میوه و سبزیجات با خطر متوسط ​​خواهند بود، بنابراین از کنترل واردات سلامت گیاهی معاف خواهند بود. تا 31 ژانویه 2025.

اگر قسمت هایی از گیاهان (به غیر از میوه ها و دانه ها) را وارد می کنید Ipomoea و Solanaceae و برگ های Spinacia oleracea از یک کشور غیر اتحادیه اروپا، اکنون باید به کنترل واردات با ریسک متوسط ​​پایبند باشید.

اگر یکی از کالاهای فاقد مقررات را از کشورهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا وارد کنید، این محصولات اکنون به دسته کم خطر منتقل شده اند، به این معنی که دیگر کنترل واردات بهداشت گیاهی برای این محصولات وجود نخواهد داشت. این بدان معناست که این کالاها می توانند آزادانه بدون هیچ گونه چک یا گواهی حرکت کنند.

منبع: planthealthportal.defra.gov.uk

منبع