اصفهان هنر فروش انواع صنایع دستی و هدایای تبلیغاتی | گالری تبلیغاتی امیران تبلیغ

اصفهان هنر فروش انواع صنایع دستی و هدایای تبلیغاتی | گالری تبلیغاتی امیران تبلیغ

قالی بافی نیز یکی از صنایع دستی اصفهان است که بسیار شناخته تر شده از هنر های دیگر است. اما امروزه قالی بافی را بیشتر به عنوان یک هنر دنبال میکنیم تابلوهای نفیس قالی بافی گویای این قضیه است. از جمله شهر های اصفهان که بیشتر به این هنر مشغول اند میمه است البته دربیشتر شهرهای اصفهان که بومی نشین اند از هنر قالی بافی برای کسب درآمد استفاده میکنند. ترمه یکی از صنایع دستی اصفهان است و پارچه ای است که از الیاف بسیار گرانبها بافته میشود. روی ترمه را نیز نقش می اندازند که بیشتر به صورت جقه و گل های شاه عباسی است. برای طرح انداختن روی ترمه از پشم و نخ های ابریشمی بلند استفاده میشود.

  • نشلج از روستاهای استان اصفهان است که از دیرباز در آن گیوه بافی مرسوم بوده و شهرت گیوه هایش بسیار است.
  • خاتم کاری نیز از معروف ترین صنایع دستی استان اصفهان به شمار میرود که در بین ایرانیان ارزش زیاد و جایگاه ویژه ای دارد.
  • در تولید کاشی معرق، قطعات ریز و درشت کاشی با فرم و شکل خاص در کنار هم قرار داده می‌شوند تا در نهایت یک طرح زیبا را خلق کنند؛ طرحی که از قبل توسط طراحان آماده می‌شود و صنعتگران از روی آن، اثر مورد نظر را می‌سازند.
  • روی قلمدان با نقش های گوناگون از نقوش گیاهی و هندس و اشکال آدمیان، پرندگان و یا جانوران مزین می شود و به عنوان یکی از صنایع دستی مهم ایران به شمار می رود.
  • می توانید این شیرینی خوشمزه را به عنوان سوغات خوشمزه به شهر خود ببرید.

میناکاری هنر تزیین فلزات با مواد رنگین مات یا شفاف با مدد گرفتن از آتش است. این هنر شامل فعل و انفعالات پیچیده شیمیایی است و یک هنر آزمایشگاهی محسوب می شود و در حقیقت اشیایی را شامل می شود که از ترکیب اکسید فلزات با برخی نمک ها در اثر حرارت تزیین یافته است. ستاره | سرویس گردشگری – صنایع دستی اصفهان در طول قرن های متمادی به عنوان نماينده هنر اصيل قوم ايرانی در جهان معرفی شده است. از اين رو اگر اصفهان را مهد صنايع دستی ايران بناميم سخنی به گزاف نگفته ايم.

سوغاتی های خوردنی اصفهان چیست

آجیل خوری، شیرینی خوری، قندان، گلدان، سنگاب و شمعدان مس و پرداز و غیره از جمله ظروف پرطرفداری هستند که در اصفهان به فروش می‌رسند. ارزش هنری یک ظرف مس و پرداز زمانی بیشتر است که طراحی‌های انجام شده ظریف‌تر و حرفه‌ای‌تر انجام شده باشند و همچنین سطح ظرف صیقلی‌تر باشد. پیشینه هنر میناکاری در ایران به زمان حکومت هخامنشیان می‌رسد و در زمان ساسانیان دچار تغییر و تحولاتی بزرگ می‌شود؛ دوره‌ای که به گفته بسیاری از محققان تاریخ هنر، دوره اوج شکوفایی هنر میناکاری است. آن‌ها معتقد هستند که میناکاران بیزانس (حکومت روم شرقی) و دیگر کشورهای خارجی این هنر را از هنرمندان ایرانی دوره ساسانی یاد گرفتند. برای این کار، پس از ساخت جسم مربوطه بر اساس طرح موردنظر، استاد میناکار روی آن را لعاب سفید می‌دهد و این کار را سه یا چهار تکرار می‌کند. این جسم هربار برای تثبیت لعاب در کوره با حدود ۹۰۰ درجه سانتی‌گراد گرما قرار داده می‌شود.

شکلات خوری مس و خاتم

از جمله موضوعات سفره‌ها و پارچه‌های قلمکار می‌توان به طرح‌ها و نقش‌های سنتی، به تصویر کشیدن داستان‌های مذهبی و حماسی، داستان‌های ادبیات ایران، شکارگاه و طبیعت و حیوانات اشاره کرد. مس و خاتم  یکی از صنایع دستی نسبتا جدید اصفهان است که از تلفیق هنر مسگری و خاتم سازی به وجود آمده است. همان طور که پیش‌تر گفتیم در خاتم کاری از چوب و استخوان استفاده می‌شود و تمام سطح جسم موردنظر را با نقوش هندسی پر می‌کنند. برای خاتم کاری روی مس در ابتدا ظرف مسی موردنظر توسط استاد مسگر آماده شده و سپس بخش‌هایی از آن با قطعات خاتم کاری پوشانده می‌شود. قلمکارسازی یکی از صنایع دستی پر سابقه ای است که قرنها در اوج شهرت بود و از دوره مغولها در ایران مرسوم شده است.

صنایع دستی آقاجانی؛ ترکیب ظرافت، زیبایی و کیفیت

در این هنر که تلفیقی از میناکاری و مسگری است، نقش و نگارهای میناکاری پرداز روی قسمت‌هایی از بدنه ظروف مسی طراحی می‌شوند. سپس ظرف مسی را صیقل می‌دهند و برجستگی‌های موجود را برطرف می‌کنند؛ البته به‌طوری که به طرح‌ها و نقوش آن آسیبی نرسد. قدمت این هنر هم به دوران صفوی بر می گردد، در آن زمان کاخ ها، رحل قران ها، میز و صندلی ها خاتم کاری شده بودند. امّا بعدها این هنر در شیراز رونق بیشتری گرفت و امروزه خاتم سازی شیراز جایگاه بالاتری دارد. قلم‌زنی یک هنر باستانی ایرانی است که از حکاکی نقش‌های پیچیده برروی فلزاتی از جنس طلا و نقره گرفته تا ظروف برنزی و مسی به وجود می‌آید.