آزمایش خاک کشاورزی ، آزمایشگاه خاک کشاورزی ، آنالیز خاک کشاورزی ، نمونه برداری خاک | gold-flower

با داشتن مقدار هريك از ذرات خاك به وسيله مثلث بافت خاك نوع بافت خاك از نظر خاك شناسي تعيين ميشود. علائم ظاهری شوری شامل برنزه شدن برگها، ریزش برگها، کلروز برگها (مشابه کلروز ناشی از آهن)، برگهای کوچک، میوه های کوچک، ریزش برگها و خشکیدگی سرشاخه های جوان است. نتایج آزمایش های مختلف نشان داده که معمولا درصد سدیم تبادلی بیشتر مجله خبری گل و گیاه از5 درصد موجب توقف رشد مرکبات می شود. کاهش فضای منافذ، افزایش جرم مخصوص ظاهری و افزایش استحکام خاک در این لایه شخم، موجب افزایش پایداری مکانیکی خاک و کاهش نفوذ ریشه به این لایه ها میشود. بخش دوم خلل و فرج است که در واقع یک سری فضاهای خالی بین ذره های جامد خاک است که سبب می شود هوا و آب به ریشه گیاهان منتقل شود.

پرلیت:

خاک در طول بهار گرم می شود و می تواند مقدار زیادی آب را که معمولا به زهکشی نیاز دارد، در خود نگه دارد. حتی برای خاکهایی که محتوای خزه آنها زیاد است ممکن است لازم باشد کانال های زهکشی حفر شود. به طور كلي خاك محل استقرار و منبع تأمين آب و مواد غذايي براي گياهان است. علاوه بر آن اكسيژن لازم براي گياه به وسيله خلل و فرج خاك به گياه مي رسد و گاز دي اكسيدكربن زائد به وسيله ي اين حفرات از خاك خارج ميگردد. 1 گرم بر سانتی متر مکعب با درصد ذرات جامد درشت و با عمق حداقل 60-50سانتی متر، نیاز است.

  • پیت ماس را باید اساس خاک های کشاورزی دانست که همواره نسبت به درصد دو نوع دیگر باید همواره غالب باشد.
  • گیاهان مقاوم به سرما را حداقل 30 روز قبل از اولین یخبندان پیش بینی شده، یا اگر محصولات کمتر مقاوم به سرما هستند، 60 روز قبل از اولین یخبندان آن ها را بکارید.
  • دارد و آب را بهتر از Soil های شنی در خود نگهداری میکند به همین علت مواد مغذی بیشتری در Soil نگهداری میشوند و برای کشت محصول بهتر است.
در یک خاک کشاورزی خوب و مناسب باید حدود ۴۵ درصد حجم خاک را مواد معدنی تشکیل دهد. ذرات درشت به عنوان اسکلت خاک عمل کرده و ذرات ریز نقش بسزایی در تعیین خواص فیزیکی و شیمیایی خاک ایفا می کنند. فرسایش و شوری خاک را میتوان دو معضل بزرگ خاک های کشاورزی دانست.

http://ahwaz-music.ir

خاک خوب سرشار ازسه ماده مغذی اصلی نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. یک مشت خاک را در یک ظرف شفاف بریزید سپس آب اضافه کنید، خوب تکان دهید و سپس بگذارید چند ساعت بماند. خاک گچی در مقایسه با خاکهای دیگر دانه ای بزرگتری دارد و به طور کلی سنگی است. اين گونه مواد براساس اندازه يا قطر به ذرّات زير تقسيم مي شوند. كشاورزان با دانش بومي و تجربيّات خود خاك را به دو بخش تقسيم مي نمايند خاك سطح الارض و خاك تحت الارض.

تقویت خاک گلدان

معمولاً برای اصلاح و تقویت این خاک از کود دامی، خاک برگ، پرلیت یا کمپوست استفاده می شود. برای کاشت و برداشت محصولات مرغوب و با کیفیت به عواملی چون خاک کشاورزی مناسب، نور کافی خورشید، دما و رطوبت نیاز است. برای اینکه در انتخاب یک خاک مناسب برای کشت محصولات خود موفق باشید باید با خواص فیزیکی انواع خاک آشنا شوید. مواد آلی خاک نیز جانداران درشت درون خاک و میکروارگانیسم های ریز مثل مثل باکتری ها و قارچ ها می باشند که با تجزیه بقایای موجودات زنده بخش مهمی از خاک بنام هوموس را به وجود میاورند.

آموزش شیمی خاک