آزمایش خاک کشاورزی ، آزمایشگاه خاک کشاورزی ، آنالیز خاک کشاورزی ، نمونه برداری خاک | gold-flower

به همین جهت متخصصین کشاورزی آزمایش برگ را نیز به عنوان مکملی برای آزمایش خاک به باغداران و کشاورزان توصیه میکنند. فاصله بین ذرات خاک های رسی تقریبا صفر است و خاصیت چسبندگی در این خاکها زیاد میباشد. خاکهای رسی رطوبت را بیش از حد نگه میدارند و نیاز آبی را کاهش میدهند، اما رطوبت بیش از حد سبب مشکلاتی مثل پوسیدگی ریشه در بعضی گیاهان می شود. همچنین نوع soli کمک می کند تا مواد مغذی گیاه را بهتر بشناسیم و برای رفع کمبود عناصر اساسی کود های مناسب را اعمال نماییم. بهترین خاک باید از نظر میزان مواد مغذی در تعادل باشد اما گاهی برای رشد گیاهی خاص نیاز به یک نوع ماده ی مغذی بیشتر احساس می شود . میزان هدایت الکتریکی که در آزمایشگاه های خاک کشاورزی تهران و کرج مشخص می شود، ارتباط مستقیم با میزان نمک موجود در خاک دارد.

ترکیبات انواع خاک در pH مختلف طبق نظر مجله کشاورزی آنلاین Agriraz

لایه غیر خاک فاقد ریشه گیاهان و آثار حیاتی بوده و ممکن است از صخره ، مواد مادری و یا تجمعی از مواد سمی و بازدارنده رشد ریشه تشکیل شده باشد. عمق خاک کشاورزی زراعی را در روش های طبقه بندی خاک توسط معیارهای خاصی تعیین می کنند. عمق نفوذ ریشه گیاهان چندساله بومی معیار دیگری برای برآورد عمق خاک کشاورزی زراعی می باشد. پرلیت خاصیت اسفنجی خاک را حفظ میکند و مانع فشردگی خاک بر اثر آبیاری میشود. میتوان از شن و ماسه نیز بجای پرلیت استفاده نمود ولی این کار وزن خاک را بسیار بالا میبرد و چندان کاربردی نیست. برای گیاهانی که ریشه آنها توسعه زیادی پیدا میکنند مثل جعفری ، کاهو و هیج استفاده از پرلیت برای نفوذ اکسیژن بیشتر لزوم بیشتری داشته است.

http://ahwaz-music.ir

خاکهای رسی آب تیره با لایه ای از ذرات در پایین باقی می گذارند. خاک ماهیت قلیایی دارد که گاهی منجر به توقف رشد و برگهای مایل به زرد در گیاهان می شود. این مسئله با استفاده از کودهای مناسب و متعادل سازی pH قابل حل است.

هرچه استفاده از آن ها با برنامه باشد این میزان آسیب کمتر می شود. ما همچنین می خواهیم خاک ساختار مناسب داشته باشد تا ریشه های گیاه با کمترین تلاش کاملاً توسعه یابند.خاکی که از ساختار مطلوب و پایدار برخوردار است ، در زمان بارندگی باعث نفوذ و ذخیره آب برای استفاده بعدی گیاهان می شود. این خاک از مخلوط خاک رس، خاک سبوس، ماسه یا پرلیت تشکیل می شود و برای رشد بذر بسیار مناسب است. این خاک از تجزیه خزه ها و گیاهان باتلاقی حاصل می آید و معمولاً در مخلوط با ماسه، خاک برگ و کمپوست برای گلدان ها استفاده می شود. رسالت ما در شرکت تامین نهاده ایران ایجاد تجربه خریدی متمایز برای مشتریان از طریق روش‌های نوین خرده‌فروشی و کلی فروشی و فراهم کردن اجناس با مناسب‌ترین قیمت، به همراه بالاترین درجه کیفیت و تنوع محصول است.

  • یکی دیگر از مواردی که در آزمایشگاه های خاک کشاورزی تهران و کرج و دیگر شهرهای کشور مشخص می شود میزان مواد یا کربن آلی در خاک است.
  • پس از انجام نمونه گیری باید به دنبال بهترین آزمایشگاه خاک کشاورزی در تهران، کرج یا شهری که در آن زندگی می کنید باشید.
  • نرم و پودری بوده تخلخل و ظرفیت هوای آن نسبتا کم می باشد.
  • بیشترین ریشه های مرکبات در عمق 80– 70سانتی متری تجمع می یابند.
  • خاک های مرغوب و مناسب برای کشاورزی از ۳۸ تا ۴۵ درصد مواد معدنی، ۱۵ تا ۳۵ درصد هوا، ۱۵ تا ۳۵ آب، ۵ تا ۱۲ مواد آلی و مقدار ناچیزی موجودات زنده تشکیل می شود.

شما می توانید نمونه های خاک را به اداره ترویج یا آزمایشگاه خاک ارسال کنید و آنها را برای آزمایش pH یا اسیدیته خاک بفرستید. با این حال، کیت های تست pH ارزان قیمت در فروشگاه های کشاورزی و یا گلخانه ها استفاده آسان در خانه بکار می رود.نمونه را به کشاورز حرفه ای پیشنهاد شده ارسال کنید، و می توانید برای مقدار افزودنی ها از آن توصیه ها استفاده کنید. باغبانان خانگی ممکن است بخواهند با کمترین هزینه و سرعت بیشتر مجله خبری گل و گیاه سراغ کیت بروند و برای افزودنیها از آزمایش و خطا استفاده کنند. بنابراین افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی باید با به کارگیری روش های نوین کشاورزی ( مانند کشاورزی گلخانه ای و سیستم های آبیاری پیشرفته)انجام شود. درحقیقت ایران در مسیر تامین تقاضای مواد غذایی باید میان تمایل به امنیت غذایی و حفظ منابع آبی توازن برقرار کند. اما تولید وسیع محصولات زراعی بدون وجود خاک غیرممکن و یا غیر اقتصادی می باشد.

خاک کشاورزی باید چگونه باشد؟